مراقب تهدایدات سایبری چهارشنبه سوری باشید!

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص تهدیدات سایبری چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در فضای مجازی در کمین هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و فرارسیدن چهارشنبه آخر سال، رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر تهدیدات جانی باید مراقب کلاهبرداری های فروشندگان مواد محترقه باشیم.

وی در خصوص شیوه اجرای این کلاهبرداری توضیح داد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی می کنند و متقاضیان خرید این اقلام را که اکثرا کودکان و نوجوانان هستند؛ به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی کرده اند، هدایت کرده و حساب بانکی آن‌ ها را خالی و یا با اخذ بیعانه و ارائه نکردن خدمات، اقدام به کلاهبرداری می‌ کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان، تصریح کرد: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی و کلاهبرداری‌ های مرتبط با این موضوع، برخی افراد اقدام به آموزش ناقص ساخت این مواد در فضای مجازی به خصوص شبکه‌ های اجتماعی می‌ کنند، که می‌ تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.

سرهنگ رضایی بیان کرد: با توجه به اینکه هر گونه فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی جرم است، با افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ، گروه، کانال و صفحه‌ ای در شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت دارند، بر اساس قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

وی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: والدین با نظارت بیشتر بر فرزندان خود، مراقب اغفال شدن آن‌ ها از سوی کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی باشند؛ زیرا نظارت بر فعالیت آنلاین فرزندان می‌ تواند خاطرات چهارشنبه سوری را شیرین کند؛ پس همراه و همگام با فرزندان خود در فضای مجازی باشیم تا چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha