پیگیری مادران باردار با شرایط ویژه توسط مراقبت سلامت در ایام نوروز

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز خدمات مراقبتی مادران باردار، بخصوص با شرایط ویژه توسط مراقبان سلامت به دو صورت اکتیو و آنکال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ کشیک نوروزی مراقبان سلامت از ۲۹ اسفند ماه امسال تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده در ساعت اداری به صورت اکتیو و در ساعت غیراداری به صورت آنکال جهت انجام خدمات مراقبتی مادران باردار، MCMC و غربالگری کرونا فعال است.

وی تصریح کرد: مادران باردار برای سفرهای نوروز باید توجه داشته باشند که قبل از انجام سفر حتماً با مراقب سلامت خود مشورت کنند و در حین سفر هم از نشستن‌های طولانی خودداری کنند و ترجیحاً هر نیم ساعت چند دقیقه راه بروند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص روزه‌داری مادران باردار در ماه مبارک رمضان، گفت: این گروه از مادران با توجه به شرایط خاصی که دارند باید برای روزه‌داری با پزشک متخصص مشورت کنند تا با توجه به شرایط حال مادر مجوز و یا عدم مجوز روزه‌داری داده شود.

دکتر احمدیان افزود: توصیه کلی بر نگرفتن روزه در ۳ ماهه‌ اول و سوم دوره بارداری بوده و منعی برای ۳ ماهه دوم نبوده، اما این مورد دلیلی بر گرفتن روزه بدون مشورت با پزشک متخصص زنان و یا مراقب سلامت مربوطه نیست و باید حتماً قبل از اقدام به روزه‌داری مشورت لازم در این خصوص صورت پذیرد تا مشکلی برای مادر و جنین به وجود نیاید و به مادران شیرده هم توصیه می‌کنیم این مشورت را با مراقبت سلامت خود داشته باشند و در صورت تأیید اقدام به روزه‌داری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha