دستگیری ۳۵ کلاهبردار سایبری با ۷۸ فقره پرونده مالی در قلعه گنج

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قلعه گنج از دستگیری ۳۵ متهم سایبری و کشف بیش از ۷۸ پرونده کلاهبرداری به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در عملیات های پلیس فتا این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ "محمدرضا بیلری" در این خصوص اظهار داشت: با تلاش همکاران پلیس فتا این فرماندهی در سال ۱۴۰۱، موفق به شناسایی و دستگیری ۳۵ کلاهبردارحرفه ای و کشف ۷۸ فقره انواع پرونده کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی شدیم.

وی افزود: این افراد با شیوه های مختلف اقدام به تخلیه حساب شهروندان و کلاهبرداری می کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قلعه‌ گنج، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳ میلیارد ریال به مالباختگان برگشت داده شده است، عنوان داشت: در راستای کشف این پرونده ها ۳۵ کلاهبردار حرفه ای دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ بیلری به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گستردگی جرائم فضای مجازی و عدم شناخت مخاطب در این فضا تا زمانی که کالا را تحویل نگرفته اید، هیچ وجهی را تحت عنوان بیعانه یا کل بهای معامله را پرداخت ننمایند.

وی تاکید کرد: همچنین به هیچ وجه بر روی لینک های آلوده تحت هر عنوان کلیک نکنید، زیرا مجرمین فضای مجازی از غفلت شما سو استفاده و اقدام به سرقت اطلاعات و برداشت از حساب بانکی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha