اطلس سرمایه گذاری استان باید تا پایان بهار به نقطه سر خط برسد/ افزایش ۴۰ درصدی بودجه هزینه ای زنجان

استاندار زنجان تأکید کرد: تدوین برنامه های پیشبرد طرح توسعه‌ای و اقتصادی استان با عنوان اطلس سرمایه‌گذاری بر پایه داشته‌ها و سند آمایش استان است که باید تا پایان بهار این اطلس سرمایه گذاری به نقطه سر خط برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان محسن افشارچی روز شنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در امور کارها تسهیل گری، گره گشایی و پشتیبان است، اظهار کرد: در طول سال جاری در استان پروژه های مهمی اجرا و برخی نیز در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری و حرکت برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک اقداماتی در استان انجام شده است افزود: تدوین برنامه های پیشبرد طرح توسعه‌ای و اقتصادی استان با عنوان اطلس سرمایه‌گذاری بر پایه داشته‌ها و سند آمایش استان است که باید تا پایان بهار این اطلس سرمایه گذاری به نقطه سر خط برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مرکز سرمایه‌گذاری زنجان نیز در دست بازسازی است اظهار داشت: این مرکز تا سه ماه آینده، آماده بهره‌برداری خواهد شد و همچنین در خصوص منطقه ویژه اقتصادی استان نیز سازمان عامل انتخاب شده است.

افشارچی با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان گفت: در راستای توافق ایران و چین، ۲ شرکت چینی برای مشارکت در توسعه صنایع ریلی در استان ورود کرده اند.

وی با اشاره به سفر مقامات کشوری به استان در سال جاری بیان کرد: در حوزه آب در استان با سفر وزیر نیرو اتفاقات خوبی که رخ داد توافقات در مورد کنترل اب‌های سطحی، مطالعه سدهای اشراق، زرین رود، کلوچ و استحصال آب بوده است.

این مسئول با بیان اینکه نهضت آبرسانی به روستاها با کمک سپاه انصارالمهدی(عج) اغاز شده و در این راستا ۵۷ روستا دارای پیشرفت فیزیکی است افزود: تلاش برای تکمیل دو سد بزرگ استان تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و تسهیلات ماده ۵۴ در حال پرداخت است.

افشارچی با بیان اینکه در راستای توسعه زیست بوم دانش‌بنیان ساختمان و زمین ۱۶ هکتاری اختصاص داده شده است، خاطر نشان کرد: تامین مالی ۱۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری از محل بودجه ۱۴۰۱ برای صندوق انجام شده است.

وی به انتقال پسماند اشاره کرد و گفت: انتقال مدیریت به شورای معادن استان واگذار شده، ردیف درآمد، هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی در بودجه سال ۱۴۰۲ انجام و اسناد مزایده ۲۲ اسفند بارگذاری شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش در گشودن گره‌های چند ساله، همچون سرجین بافت، پتروشیمی، پایانه صادراتی و محصولات کشاورزی، احیا و راه اندازی مجدد ۳۴ واحد تولیدی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در زمینه شهرک صنعتی نیز ۲۰۰ هکتار به شهرک صنعتی علی‌آباد اضافه شده است و همچنین در زمینه بارانداز راه‌آهن عملیات در حال انجام است و ۹ کیلومتر جهت اتصال شهرک به شبکه حمل و نقل ریلی انجام شده است.

افشارچی با اشاره به افزایش بودجه و درآمدهای استان نسبت به استان‌های دیگر بیان کرد: بودجه هزینه‌ای حدود ۴۰ درصد و بودجه عمرانی استان ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: هنچنین در بودجه سال آینده استان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در استان، گنجانده شده است.

استاندار زنجان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام استان نیز گفت: موزه دفاع دفاع مقدس، پروژه توانبخشی از جمله این پروژه‌هاست که جزو پروژه‌های سفر می‌باشد با این حال یکی از پروژه‌ها نیز پروژه راه‌اهن است که ۳۴ کیلومتر زیر سازی شده منتظر ریل‌گذاری است و تلاش در گشودن گره حدود ۱۵ کیلومتر تا تاکستان نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha