نجاتگران زنجانی به بیش از ۳۶۸ مسافر نوروزی در حوادث امدادرسانی کردند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای شروع طرح امداد نوروزی، نجاتگران هلال احمر استان، به ۳۶۸ مسافر در تصادف های جاده ای و برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، سید قاسم موسوی با بیان اینکه طرح نوروزی امداد از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۱ پایگاه ثابت و پنج پست موقت امداد و نجات جاده ای استان آغاز شد،اظهار کرد: تاکنون برای ۳۶۸ مسافر نوروزی در جاده های استان امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین ۴۰ حادثه ثبت شده است، تأکید کرد: از این تعداد ۳۰ مورد آن تصادف جاده ای بوده که ۶۰ نفر از هموطنان مصدوم شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این حوادث بیان شده، ۶ نفر از هموطنان در دم جان باختند، پنج مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و ۲ نفر نیز سرپایی مداوا شدند.

موسوی اظهارداشت: در هفت مورد حوادث برف و کولاک جاده ای نیز تیم های عملیاتی هلال احمر ۲۵ مسافر نوروزی گرفتار در این شرایط جوی را در پایگاه های امداد و نجات جاده ای اسکان داده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ تیم عملیاتی با ۱۷۴ نجاتگر در امدادرسانی به هموطنان آسیب دیده از تصادف جاده ای، برف و کولاک، کوهستان و حوادث شهری امدادرسانی کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان بیان کرد: در این سوانح ۳۹ دستگاه آمبولانس، ۲۶ خودروی نجات، پنج ست هیدرولیک نجات و چهار ست سبک نجات بکارگیری شده است.

موسوی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha