رختشویخانه زنجان جزء یک چهارم پر بازدیدکننده ترین موزه های ایران در نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه طبق آمارهای به ثبت رسیده بازدید مسافران از موزه های سطح کشور، رختشویخانه زنجان در بین ۲۱۰ موزه در رتبه ۵۰ قراردارد که در واقع جزء یک چهارم پر بازدیدکننده ترین موزه های ایران در نوروز ۱۴۰۲ است.

سید سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، با بیان اینکه از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته سفرهای نورزی شروع شده است و مسافران اقصی نقاط ایران را به عنوان مقصد گردشگری تعین و به اقدام به سفر کرده اند اظهار کرد: استان زنجان نیز به جهت اینکه با ۱۰ استان ایران یک الی ۴ ساعت فاصله دارد میتواند یکی از این مقصد ها باشد.

وی با بیان اینکه جاذبه های کم نظیری در استان زنجان وجود دارد افزود: در حوزه تاریخی و تمدنی و جاذبه های گردشگری و غذاهای سالم و متنوع و همچنین صنایع دستی متنوع از جمله ملیله،مس ،چاقو و چاروق و ۵۵ رشته صنایع دستی شناخته شده مسافران میتوانند سفر های خود را خاطره ساز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه طی چند روز اخیر باتوجه به شرایط آب و هوایی سرد زنجان همچنان شاهد چشمگیر مسافران نوروزی در استان بودیم بیان کرد: در حال حاضر ۳ فروردین شاهد مسافران زیادی بودیم که پیش بینی میشود گردشگران بازدیدهای بیشتری را در روزهای پیش رو داشته باشند.

صفوی با اشاره به اینکه طبق آمارها رختشویخانه زنجان در بین ۲۱۰ موزه در سطح کشور که بصورت رسمی بازدید بعمل آمده است در رتبه ۵۰ قرار دارد افزود: همچنین اماکن دیگر استان نیز از جمله مردان نمکی، موزه باستان شناسی و گنبد سلطانیه با فاصله یک رتبه بعد از رختشویخانه قرار دارند که در واقع یک چهارم پر بازدیدکننده مکان های ایران بودند.

وی با بیان اینکه یک چهارم مکان های تاریخی زنجان جز پر بازدید کننده مکان های ایران بودند اظهار داشت: این نشان دهنده این است که هموطنان ایرانی کم کم زنجان و جاذبه های گردشگری استان را می‌شناسند.

این مسئول با بیان اینکه غار دیدنی کتله خور، موزه صنایع دستی، بازار زنجان ، معبد داش کسن، طارم و زیبایی هایش و سایر نقاط دیدنی استان شروع خوبی برای معرفی آثار و جاذبه های دیدنی استان است،اظهار کرد: از هموطنان دعوت میکنم تا عید فطر که مسافرت ها انجام میشود زنجان را نیز در برنامه های سفر خود قرار دهند.

صفوی با اشاره به اینکه ما نیز با توجه به تموه آثاری که در استان میتوانیم به عنوان قطب گردشگری استان باشیم افزود: به جرئت میتوان گفت که میتوانیم در برخی حوزه ها در استان سرآمد در دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری هتل داران در استان تصمیم گرفتند که به ازای ۴ شب اقامت در زنجان یک و نیم روز رایگان مهمان زنجانی ها باشند بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت هتل ها های استان نزدیک به پر شدن است و در عین حال اقامت گاه متنوعی نیز داریم که شهروندان به صورت غیر رسمی مهمان نوازی میکنند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در استان ۱۳۰ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که مجوز های لازم را دریافت کرده اند، افزود: در حال حاضر از این تعداد ۴۰ اقامتگاه بوم گردی فعال و دارای مجوز است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha