مراجعه بیش از ۱۲ هزار نفر به مراکز جامع شهری و روستایی در تعطیلات نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر مراجعه کننده جهت دریافت خدمات به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان  مراجعه کرده اند.

دکتر حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵ هزار و ۵۵۳ مورد تماس با مرکز اورژانس زنجان حاصل شده است ،اظهار کرد: از این تعداد تماس حاصل شده یک هزار ۸۲۶ مورد منجر به ماموریت شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ مصدوم به مراکز درمانی استان توسط عوامل اورژانس منتقل شده است افزود: بر ۶۵ مورد از این مصدومین در طی شبانه روز گذشته عمل جراحی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به روند افزایشی تعداد مراجعین سرپایی به اورژانس بیمارستانی طی شبانه روز گذشته گفت: طی شبانه روز گذشته ۵ هزار و ۶۳۱ مراجعه به اورژانس مراکز درمانی صورت گرفته است که نسبت به روز گذشته ۲۹۲ نفر مراجعه کننده افزایش داشته است.

بختیاری اظهار کرد: همچنین از ابتدای طرح نوروزی تاکنون نیز ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ گذشته ۴۰ نورزاد در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده است افزود: تعداد موالید ثبت شده از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به ۳۵۶ مورد رسیده است‌.

این مسئول با اشاره به نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی در طول ایام تعطیل، بیان کرد: تاکنون ۲۷۷ مورد نظارت از طریق مدیران وکارشناسان ستادی از مراکز درمانی و همچنین ۶۸ مورد بازرسی از داروخانه ها بازدید به عمل آمده است.

بختیاری با بیان اینکه رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص ارائه خدمات بهینه سلامت از طریق شماره تلفن ‎۱۹۰‏ توسط این دانشگاه در این ایام راه اندازی شده است اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون به ۱۳۸ مورد از این شکایات مردمی پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha