صدای قدم های باران بهاری در استان کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان در مورد ورود توده بارشی به استان کرمان و وقوع بارندگی، رگبار پراکنده و آبگرفتگی معابر در سطح استان، هشدار سطح زرد هواشناسی را صادر نمود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ هشدار هواشناسی سطح زرد مورخ ۱۴۰۲/۱/۵ اداره کل هواشناسی استان کرمان، بدین صورت می باشد: از روز دوشنبه ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد نسبتا شدید و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

این ناپایداری ها، به صورت متناوب تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و به دنبال آن، آبگرفتگی معابر و جاری شدن آب از بالادست محتمل می باشد.

زمان شروع این سامانه از ظهر دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۷ تا پیش از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۹ می باشد.

نوع مخاطره به صورت وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و بارش احتمالی تگرگ پیش بینی شده است.

منطقه اثر این سامانه اکثر شهرستان های استان کرمان می باشد و اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده های کوهستانی، احتمال برخورد صاعقه خواهد بود.

احتیاط در سفرهای برون شهری، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف، تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیک در برابر تگرگ و وزش باد، اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیما آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می شود

انتهای پیام/ هواشناسی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha