مهمترین کمک به تولید، دوری از عملکرد جزیره‌ ای است

استاندار کرمان گفت: مهمترین مسئله برای کمک به تولید، دوری از عملکرد جزیره‌ ای است، باید همه بر انجام کارها متمرکز بود و موانع را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی در راستای "مهار تورم، رشد تولید" با حضور رئیس جمهور، به صورت ویدئو کنفرانس با استانداری‌ های سراسر کشور برگزار و نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۴۰۲ نیز به صورت همزمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان تشکیل شد.

دکتر محمد مهدی فداکار در این نشست، با تشکر از گروه‌ هایی که در ایام تعطیلات نوروز در آماده‌ باش هستند و فعالیت‌ های ویژه‌ ای دارند، به رشد سفرهای نوروزی و بازدید از مناطق گردشگری استان اشاره و اظهار کرد: علیرغم افزایش ترددها و سفرها، آمار تصادفات استان به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.


وی ابراز داشت: وسعت استان و طول راه‌ های مواصلاتی بر میزان موقوع حوادث در آن تاثیر می‌ گذارد، اما با این وجود شاهد کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته هستیم.


استاندار کرمان با اشاره به شعار سال و پیگیری دولت در تحقق آن عنوان کرد: وظیفه ماست که در اجرا کمک کنیم؛ اگر می‌ خواهیم معیشت مردم اصلاح شود، باید اشتغال ایجاد کرد که مقدمه آن سرمایه‌ گذاری است.


فداکار به نقش دستگاه‌ های اجرایی در مراحل مختلف استعلام، زیرساخت و دیگر موارد برای عملیاتی شدن یک طرح و ایجاد تولید اشاره و بیان کرد: مهمترین مسئله برای کمک به تولید، دوری از عملکرد جزیره‌ ای است. باید همه بر انجام کار متمرکز بود و موانع را برطرف کرد.


وی در ادامه، به مصداقی از عملکرد جزیره‌ ای و موانع پیش روی تولید در استان کرمان پرداخت و گفت: معدن مس دره‌آلو حدود هفت ماه آماده بهره‌ برداری است، اما درگیر چند دستگاه اجرایی است، این معدن ۳۰ هزار تن ظرفیت دارد و حدود ۳۰۰ میلیون دلار سالانه تولید آن خواهد بود، اما عملا در هفت ماه گذشته ما اجازه تولید ۲۰۰ میلیون دلار به این مجموعه معدنی را نداده‌ ایم.


استاندار کرمان ادامه داد: با راه‌ اندازی این معدن ۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌ شوند و شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه خواهیم بود، اما به دلیل جزیره‌ ای عمل و فکر کردن چند دستگاه‌ اجرایی این مسئله محقق نشده است، مردم نگران اشتغال هستند و از سویی برخی دستگاه‌ ها حاضر نیستند بین‌ بخشی نگاه کنند.


فداکار به اعتبارات نیز اشاره و تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک در پایان سال گذشته به استان واریز شده و هر چه سریعتر باید مناقصه‌ ها برگزار و جذب شود.


وی متذکر شد: با اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات عمرانی سال جدید، اعتباراتی که دستگاه‌ ها باید از وزارتخانه‌ ها جذب کنند و مولدسازی دستگاه‌ ها، عمده پروژه‌ های استان کلید می‌ خورد و به بهره‌ برداری می‌ رسد.


استاندار کرمان بر ورود شرکت‌ های بزرگ اقتصادی برای تامین مالی شرکت‌ های کوچک و متوسط نیز اشاره و تاکید کرد: حتما رصد خواهیم کرد تا پروژه‌ ها با مشکل مواجه نشوند.


فداکار، ادامه داد: استان کرمان در بسیاری از شاخص‌ های اقتصادی ارتقا داشته است، با این حال باید تلاشمان را برای همکاری و حمایت از سرمایه‌ گذاران داشته باشیم و مصوبه‌ ای هم نیاز باشد خواهیم داد.


وی، مولدسازی را ظرفیت مالی خوبی برای دستگاه‌ ها دانست و گفت: آموزش و پرورش و علوم پزشکی بیشترین استفاده را از مولدسازی می‌ توانند ببرند.


استاندار کرمان در پایان؛ خطاب به فرمانداران برای برگزاری جشن‌ های گلریزان تاکید کرد.

انتهای پیام/استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha