آمار مبتلایان به کرونا در استان رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان  با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا در کشور، گفت: در استان زنجان نیز آمار ابتلا رو به افزایش است که در حال حاضر ۴۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که تأکید میشود شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، حسن بختیاری با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور اظهار کرد: در استان زنجان نیز آمار ابتلا رو به افزایش است و در حال حاضر ۴۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ مورد در شبانه‌روز گذشته بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی ۴۸ساعت گذشته یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان، اتفاق افتاده است تاکید کرد: با توجه به اینکه در ایام عیدنوروز قرار داریم لازم است شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را کاملا جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با یادآوری این موضوع که پویش واکسیناسیون کرونا ویروس "یادآور" از امروز لغایت ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در استان آغاز شد خاطر نشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشته است با مراجعه به یکی از مراکز و یا پایگاه های سلامت نسبت به تزریق واکسن یادآور خود اقدام نمایند.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون در حوزه فوریت‌های پزشکی به ۷ هزار و ۷۷ تماس تلفنی به صورت شبانه‌روزی پاسخ داده شده است، اظهار کرد: از این تعداد تماس، ۲هزار و ۳۳۹ مورد، منجر به ماموریت و ۱هزار و ۵۲۵ مورد مصدوم در این ماموریت ها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۸ داروخانه در سطح استان فعال است افزود: از این تعداد، ۳۶ داروخانه در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی، ۱۸ داروخانه به صورت شیفت روزانه و ۱۰ داروخانه بیمارستانی به صورت تمام‌وقت فعال هستند که از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۳۸ مورد بازرسی از داروخانه ها توسط تیم بازرسی دانشگاه صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در این ایام همچنین بالغ بر ۵ هزار و ۹۸۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان صورت گرفته شده است بیان کرد: در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی ۱۰۰ شکایت مردمی ثبت شده است که توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه بررسی می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه در استان زنجان ۱۰ بیمارستان دانشگاهی به صورت شبانه‌روزی فعال است، اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۵۸ هزار و ۲۷ مراجعه کننده سرپایی در اورژانس‌های بیمارستانی استان مداوا شده‌اند و یک هزار و ۲۴۹ عمل جراحی اورژانسی و عمل جراحی غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

وی، با اشاره به تعداد موالید به ثبت رسیده در سطح استان از ابتدای طرح سلامت نورزی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد ولادت در سطح بیمارستان های استان به دنیا آمد که به ۴۸۱ مورد رسید.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha