هشدار/ مراجعین سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی به بیش از ۷ هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به افزایش مراجعین سرپایی به اورژانس مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در سطح استان، گفت: طی شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۴۵۷ مراجعه کننده به این مراکز صورت گرفته است که این روند افزایشی هشداری برای شهروندان است.

حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر به مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است،اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان کرونا بستری در مراکر درمانی استان ۴۸ نفر است.

وی با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا و افزایش مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵ مورد بیمار کرونایی در استان شناسایی و متاسفانه ۱ شهروند زنجانی نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: شهروندان زنجانی بخصوص بیماران زمینه ای که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشته است تا ۲۸ فروردین ماه سال جاری با مراجعه به یکی از مراکز و یا پایگاه های سلامت اعلام شده نسبت به تزریق واکسن یادآور خود اقدام نمایند.

بختیاری با اشاره به افزایش مراجعین سرپایی به اورژانس مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در سطح استان، گفت: طی شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۴۵۷ مراجعه کننده به این مراکز صورت گرفته است که به نوعی هشداری برای شهروندان است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۸۱ مورد تماس با اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه برقرار شده است، افزود: از تعداد تماس های حاصل شده ۱۸۵ مورد منجر به ماموریت و ۱۱۹ مصدوم به مراکز درمانی استان اعزام شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به ولادت ۳۹ نوزاد طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی این استان، گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون تعداد ولادت ثبت شده در مراکز درمانی استان به ۵۲۰ مورد رسیده است و یک هزار و ۳۳۳ مورد نیز انواع جراحی‌های مختلف در بیمارستان‌های سطح استان انجام شده است.

بختیاری با بیان اینکه نظارت ها بر مراکز درمانی توسط مدیران در ایام تعطیلات نوروزی نیز به صورت مستمر ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون ۵۶۲ مورد بازدید و بازرسی توسط مدیران دانشگاه از مراکز بهداشتی، درمانی ،مراکز جامع سلامت و داروخانه ها در این ایام انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید کارشناسان بهداشت از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام تعطیلات نوروزی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۲هزار و ۴۱۶ مورد بازرسی از این اماکن صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha