کد خبر: 196897
۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
️آغاز معاینات  پزشکی حجاج گیلانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در آستانه اعزام حجاج به خانه خدا، فرآیند معاینه پزشکی ۴۳۵ نفر از حجاج گیلانی آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی افزود : حجاج بیت‌الله‌الحرام از استان گیلان در قالب حج تمتع مورد معاینه جسمی قرار گرفته تا سلامت آنها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
غلامی اصریح کرد: حجاج گیلانی امسال در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که فرآیند معاینه پزشکی آنها علاوه بر رشت، در شهرستان‌های تالش و رودسر نیز شروع شده تا حجاج از لحاظ سلامت مورد معاینه دقیق‌تر قرار گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این فرآیند تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت و تیم پزشکی ما تلاش می‌کنند تا حجاج بیت‌الله‌الحرام را مورد معاینه جسمی قرار داده و سلامت روحی آنها را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.
در ادامه دکتر رحمان شهابی مسئول پزشکی حج و زیارت هلال احمر گیلان گفت: حجاج علاوه بر معاینه پزشکی، باید در مورد بیماری‌های احتمالی خود به پزشک معالج گزارشی را ارائه داده و نوار قلبی را نیز برای اطلاع از سلامتی خود به مراکز معاینه ارائه کنند.
دکتر شهابی افزود: امیدواریم با همکاری حجاج بتوانیم در حج امسال سلامت آن ها را حفظ کرده و تمامی حجاج ایرانی با سلامتی کامل به خانه خدا مشرف شده و از این سفر معنوی بازگردند.
دکتر شهابی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون حجاج نیز قبل از عزیمت آنها با همکاری پزشکان متخصص و مجموعه بهداشتی، درمانی هلال احمر انجام می‌شود و اعزام اکیپ‌های پزشکی را نیز به همراه حجاج به مکه و مدینه شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha