گزارشی از روند ارایه خدمات حوزه سلامت به مردم و مسافران نوروزی در شهرستان لامرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد، گزارشی از روند ارایه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی در این شهرستان در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال جاری ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «علیرضا دشت پیما» تمهیدات پیش بینی شده برای خدمات رسانی در ایام نوروز ۱۴۰۲ را تهیه پوستر و تراکت راهنمای مسافر با موضوع نکات لازم برای تامین سلامت مسافران هنگام مسافرت با درج موقعیت بیمارستان مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های اورژانس و زمان فعالیت این مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین برپایی ایستگاه راهنمای مسافر با همکاری هلال احمر شهرستان برشمرد.

او افزود: در راستای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای، بیش از ۳۷۷ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قالب اجرای طرح تشدید کنترل مراکز مواد غذایی در ساعات اداری، غیر اداری و تعطیل و ارجاع ۶۵ مورد معرفی متخلفان موازین بهداشتی به مراجع قضایی و تعطیلی یک مورد اماکن غیرمجاز و متخلف انجام شده است.

دکتر دشت پیما ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی در ستاد سلامت نوروزی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، رسیدگی و خدمت به ۵۱ مادر باردار نیازمند مراقب های ویژه نیز صورت گرفته است.

او اضافه کرد: خدمات درمانی به بیماران و مراجعان بیمارستان های «حاج محمود حاج حیدر و بعثت اشکنان» که شامل بخش های اورژانس، داخلی، زنان، جراحی، اتاق عمل، CCU، ICU، اطفال، سی تی اسکن، آزمایشگاه، چشم پزشکی و NICU است از سوی پزشکان متخصص قلب و عروق، داخلی، زنان، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، اطفال، چشم پزشکی و بیهوشی نیز ارایه می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد اعلام کرد: همچنین فعالیت ۳مرکز خدمات جامع سلامت روستایی حضرت امیرالمومنین(ع) منطقه سیگار؛ حضرت علی اصغر(ع) ترمان؛ حضرت امام حسین (ع)شیخ عامر؛ دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر اهل و مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت صدیقه طاهره (س) لامرد، نیمه نخست تعطیلات و درنیمه دوم تعطیلات با فعالیت ۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در این مراکز درمانی خدمات جامع سلامت به بیماران و شهروندان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می شود.

او تعداد مراجعه به پایگاه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در این شهرستان را ۲۳ مورد و خدمات ارائه شده ازسوی ۴ پایگاه اورژانس از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا نیمه نخست تعطیلات نوروزی نیز، ۱۳۵ مورد اعلام کرد.

دکتر دشت پیما با بیان اینکه از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا نیمه نخست تعطیلات نوروزی، هزار و ۴۶۵ بیمار به صورت سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان از سوی پزشک عمومی خدمات مورد نیاز دریافت کرده اند، افزود: ۸ هزار و ۷۴۸ خدمات سرپایی به ۲ هزار و ۷۲۷ نفر از سوی مراقبان سلامت شهرستان نیز در زمان یاد شده ارایه شده است.

او از معدوم سازی ۵۲۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون خبر داد و از مردم استان و مسافران نوروزی خواست تا در تعطیلات نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان سال جاری، توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha