جعفر قادری : دولت از مماشات با مدیران خاطی دست بردارد

نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع پرداخت دیرهنگام حقوق معلمان، از دولت خواست تا با مدیران خاطی، مماشات نکند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: اگر این تعلل و کوتاهی که در پرداخت حقوق پایان سال فرهنگیان و تعلل بیش از شش ماهه که در پرداخت حق التدریس بازنشستگان و حق التدریسی ها اتفاق افتاد توسط رئیس جمهور و دولت نادیده گرفته نشود، بسیاری از مشکلات سیستم اداری کشور حل خواهد شد.

وی افزود: این تاخیر باعث شد تا دولت هم چوب را و هم پیاز را بخورد. آنچه باعث این هزینه تراشی ها شده، مماشات دولت با مدیران کم کار و سهل انگار است. تداوم این مماشات باعث می شود تا سرمایه اجتماعی دولت تحلیل رفته و تضعیف شود. اگر دولت با این کوتاهی ها، با این تعلل ها و با این سوء مدیریت‌ها برخورد کند افراد دیگری در دولت به خود اجازه نخواهند داد تا برای دولت هزینه تراشی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: مگر حقوق فرهنگیان چه تفاوتی با حقوق سایر نیروهای اداری دارد که باید با تاخیر پرداخت شود. اگر فرهنگیان نسبت به بقیه قشر ها کم درآمدتر نباشند، درآمد بیشتری ندارند.

او خاطر نشان کرد : وقتی که فرهنگی ما به نان شب خود محتاج است و برای امرار معاش خویش تحمل چند روز تاخیر در دریافت حقوق را ندارد و در برنامه ریزی سفر نوروزی به این حداقل حقوق نیازمند است، به چه دلیل باید سرخورده و نا امید شود؟ به چه دلیل باید حقوق سایر نیروهای اداری در ۱۵ اسفند و حقوق فرهنگیان در آخر اسفند پرداخت شود؟ چرا برخی مدیران باید به خودشان اجازه دهند که نسبت به پرداخت بموقع حقوق فرهنگیان تعلل نموده و وجهه و اعتبار دولت را زیر سوال ببرند و با ندانم کاری ها و سوء تدبیر ها برای دولت ایجاد مشکل کنند؟ تا کی باید این سخن ابوذر آویزه گوش مدیران قرار گیرد که عجبت لمن لایجد قوتا فی بیته، فلا یخرخ علی الناس (از مردمی که نان در سفره ندارند و برعلیه جامعه قیام نمی کنند تعجب میکنم).

وی گفت : درست است که موضوع توسط دولت ریشه یابی و اشکالات کار اطلاع رسانی شده است ولی بسنده کردن به این اندازه کافی نیست و باید با خطاها برخورد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha