امام جمعه لامرد: در قضیه بدحجابی مردم ورود کنند

امام جمعه لامرد گفت: مهار تورم و رشد تولید اولویت دولتمردان باشد اما در بدنه جامعه خیلی ها گرفتار برنامه دشمن شده اند که این موضوع هم باهمت مردم جمع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در خطبه دوم این هفته نمازجمعه لامرد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه قشر اندکی در جامعه بی حجابی خود را به دست شیاطین جنی و انسی سپرده اند و همانطوری که خداوند می فرماید این برهنگی زشت است و عزیزانی که از روی غفلت و جهالت وارد بازی دشمن شده اند و امنیت اجتماعی جامعه را برهم می زنند را باید با زبان و کلام خیرخواهی کمک کرد تا جامعه رو به پیشرفت رود.

وی افزود: در جامعه اسلامی همه افراد باید نسبت به یکدیگر احساس تکلیف کنند و نباید نسبت به امربه معروف و نهی از منکر بی تفاوت بود.

حجت الاسلام آزاد ادامه داد: شورای تامین، ستاد امربه معروف و نهی از منکر، و مجموعه های مختلف فرهنگی، اجتماعی شهرستان اطلاعیه ای را در نحوه برخورد با بدحجابی که عده ای نسبت به ان بی تفاوت میشدند آماده کردند که این جای قدردانی دارد.

وی ‌همچین ضمن تشکر از دولت بابت بیانیه ای که نسبت به امر بی حجابی صادر نموند افزود: حال که اهتمامی برای برخورد با این مهم بوجود امده است کوتاهی هایی که بعضا در بدنه دولت بود را جبران کنند.

این مقام مسول بیان کرد: امربه معروف و نهی از منکر امری حکومتی نیست و در وهله اول امری مردمی است، و همه مردم باید همت کنند تا این معروف ترویج شود و از خیلی منکرات پیشگیری شود.

او گفت: ما به سمت حکومت اسلامی پیش می رویم و مردم بیشتر از مسولین در امورات جامعه تاثیرگذارند و اینکه مقام معظم رهبری در شعار سال به اقتصاد جامعه که اولویت جامعه ماست توجه دارند به این دلیل است که اولویت مسولان باید برای رشد تولید و مهار تورم باشد اما در بدنه جامعه خیلی ها گرفتار برنامه دشمن شده اند که این موضوع هم باهمت مردم جمع خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که در راستای تحقق منویات رهبری و شعار سال بر حضور مردم در بحث اقتصاد تاکید دارند خاطرنشان کرد: اقتصاد، پایه و یکی از مولفه های قدرت یک جامعه است که مردم باید مدیریت و کمک کنند.

خطیب جمعه لامرد با بیان این مطلب که هیچ کس انکار نمی کند در اقتصاد کشور ما آسیب ها و فسادهایی وجود دارد و راه جمع کردن و مدیریت کردن این هم به دست مردم است تصریح کرد: مدیرانی که نسبت به این موضوعات مهم نمی توانند همراهی کنند باید در مورد آنها تجدیدنظر شود و کسانی که می توانند این شعار و اقتصاد مقاومتی و تورم را مدیریت کنند مردم هستند.

وی ضمن تسلیت شهادت امام مجتبی (ع) افزود: ‌نیک ترین نیکی ها و زیباترین زیبایی ها خوش اخلاقی است که بعضا میبینم در جامعه و خانواده ها طوری دیگر است.

وی در همین زمینه گفت: ناخوش اخلاقی، بعضا به شلوغی دادگاه ها می انجامد و اگر خوش اخلاقی که سیره امام مجتبی و دیگر معصومین بوده و در جامعه رواج پیدا کند خیلی از مشکلات جامعه برطرف می شود.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: حضرت خدیجه بعنوان مادری که برای اسلام خدمات ارزنده ای داشتند سه عنوان مادری "ام المومنین، مادر۱۲ امام معصوم، ام الاسلام" است و اولین بانویی بود که در اسلام همه زندگی اش را برای رشد و تقویت اسلام در اختیار پیامبر گذاشتند.

او گفت: سیره حضرت خدیجه در جامعه ما هم وجود دارد و بانوانی هستند که سرمایه زندگی خود را پشتوانه دین قرار داده اند و در منطقه ما بعنوان خیرین شناخته می شوند.

وی افزود: خیلی از اتفاقات و پیشرفت هایی که در منطقه رقم خورده به برکت وجود این عزیزان که هم از آقایان و هم از بانوان بوده اند می باشد و باید قدردان این عزیزان بود.

وی ادامه داد: مجمع خیرین شهرستان شکل گرفته و در ایام ماه مبارک رمضان و در سالروز کریم اهلبیت امام حسن مجتبی (ع) افتتاح و برنامه اجرایی را شروع خواهند کرد.

او گفت: ۱۲فرودین، روز جمهوری اسلامی ایران است و امام راحل در انقلاب دو عید ۲۲بهمن و ۱۲فروردین را به دلیل اینکه مردم از گرفتاری ها نجات پیدا کردند و به حالت خوب و مطلوب و رشد و سعادت حرکت می کنند را مشخص نمودند.

خطیب جمعه لامرد افزود: باید قدردان جمهوری اسلامی بود زیرا ملت ما از تمامی طواغیت نجات پیدا کردند و وارد دنیایی دیگر از معنویت، رشد، تعالی و تمدن شدند.

همچنین، در حاشیه نمازجمعه این هفته لامرد نیز کتاب "به وقت بیروت" به نویسندگی حجت الاسلام مصطفی رضایی عرضه شد

خبرنگار: محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha