صنایع مستقر در لامرد به مسولیت های اجتماعی خود عمل نمی کنند

خلیل بهادر رییس شورای شهر لامردبا انتقاد از صنایع مستقر در لامرد گفت:صنایع از مسولیت های اجتماعی خود و وعده های داده شده به شورا و شهرداری عمل نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، خلیل بهادر رئیس شواری شهر لامرد در نشست خبری با اصحاب رسانه نسبت به عملکرد صنایع از قبلِ مسولیت های اجتماعی هشدار داد وگفت: انتظار می‌رود که صنایع مستقر در لامرد به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و به وعده های داده شده جامه عمل بپوشند و انتظار داریم صنایع مستقر در شهرستان لامرد هر چه سریع تر به وعده های خود نسبت به انجام اموراتی در زمینه مسئولیت های اجتماعی اقدام کنند.

بهادر تاکید کرد: اگر صنایع مستقر در شهر لامرد به وعده های داده شده به شهرداری و شورای شهر لامرد جامه عمل نپوشند وارد فازی دیگر خواهیم شد و با ابزار قانونی که داریم از حق و حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از صنایع مهم و موجود در لامرد که ۱۰هزار هکتار زمین را اشغال کرده و از خدمات شهری ما استفاده می کنند منطقه ویژه اقتصادی( انرژی بر) هست و یکی از صنایع مستقر در منطقه ویژه قول ۶ میلیارد تومان پول ساخت فاز یک پارک جنگلی را داده، اما تاکنون ریالی در این زمینه به شهرداری کمک نکرده اند.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۱۵۰ کامیون که ۸۰ درصد این کامیون ها مربوط به صنایع می باشد از میدان دکتر حیاتی، بلوار جمهوری و بلوار شهید نعیمی با سرعت زیاد تردد می کنند که برای تردد شهروندان خطر آفرین شده، و درخواست خرید و نصب دوربین ترافیکی در این مسیر را از سالکو خواستار شدیم اما هیچ کمکی نکردند.

بهادر ادمه داد: چالش های شهری لامرد به نسبت سایر شهرها با وسعت ۲۰۰۰ هزار هکتاری محدوده قانونی شهر و با پراکندگی زیادِ با جمعیت ۳۰ هزار نفر می باشد که در واقع این محدوده و وسعت قانونی شهر برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری است.

وی بیان کرد: قسمتی از تحقق بودجه سالیانه شهرداری از قبل عوارض است و شهری با ۴۰محله و دوهزار هکتار وسعت و عدم همراهی صنایع در قبل مسولیت های اجتماعی و با این هزینه های سرسام اور به سختی اداره میکنیم و این را مردم باید بدانند.

او گفت: منطقه عملیاتی پارسیان (ساختمان اداری تابناک)در حریم شهر لامرد قرار دارد و مسکن وشهرسازی ۵۰ هکتار زمین را در اختیار آنها قرار داد اما متاسفانه به تعهدات داده شده نسبت به مسولیت های اجتماعی خود کوتاهی می کنند و این اجحاف در حق مردم است.

وی گفت: سه مدیرعامل عوض شد و هر سه قول همکاری را دادند اما قول های مساعدت آنها به شهرداری اجرایی نشد و از منطقه عملیاتی پارسیان هر کاری را خواستیم انجام ندادند، مثلا ساخت پل در جوار این منطقه را که خیلی لازم است انجام ندادند تا مسیر منطقه عملیاتی پارسیان به مسکن مهر را بازگشایی کنیم یا حداقل کار ساماندهی بلوار دانشگاه آزاد از میدان دانشجو تا ورودی مجموعه اداری منطقه عملیاتی پارسیان که روزانه نیروهای این مجموعه از این مسیر به محل کار خود تردد دارند.

وی تاکید کرد: شهرداری طبق قانون، عوارض ساخت ‌تمدید ساختمان ها و سهم خدمات ۵۰ هکتار واگذاری را در دادگاه مطالبه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha