حجاج ایرانی زمینی از مسیر کویت رهسپار سرزمین وحی می‌شوند

منابع کویتی اعلام کردند که طرحی در دست بررسی است که به موجب آن، حجاج چند کشور از جمله ایران خواهند توانست برای انجام مراسم حج، از کویت به عربستان سفر کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، روزنامه کویتی «القبس» فاش کرد که دولت این کشور قصد دارد یک ایستگاه ترانزیت برای اتباع کشورهایی که مایل به انجام حج و عمره هستند ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، طرحی در دست بررسی است که به موجب آن، حجاج چند کشور از جمله ایران خواهند توانست برای انجام مراسم حج، از کویت به عربستان سفر کنند.

این طرح با هدف پذیرایی از حدود یک میلیون عمره‌گزار و حج‌گزار در سال از کشورهایی از جمله عراق، ایران، بوسنی و چچن برای ورود به عربستان است.

طبق گزارش‌ها، این طرح آورده اقتصادی زیادی برای کویت دارد و ساز و کار آن فقط بر پایه عبور زائران حج و عمره یا اجازه ورود به کشور و اقامت در آن برای مدتی معین و با روادید است.

این روزنامه کویتی در ادامه آورده است: زائران خانه خدا بر اساس یک برنامه یکپارچه دینی و گردشگری جامع و با هماهنگی تمام سازمان‌های مربوطه در کشور از کویت به عربستان سفر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، وزارتخانه‌های کشور و اوقاف و امور اسلامی کویت پس از ماه مبارک رمضان برای بررسی این طرح نشستی برگزار خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha