ویزیت حدود ۱۲۰ هزار نفر در مراکز خدمات جامع سلامت در نوروز ۱۴۰۲

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در برنامه سلامت نوروزی امسال با حضور فعال کارکنان بخش های مختلف حوزه بهداشت، شاهد اعتلای قابل توجه خدمات سلامت بودیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی امسال ۱۳۴ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۶۷ تیم با استفاده از تجهیزات پرتابل اندازه گیری، از ۲۶ هزار و ۶۵۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی بازدید کردند که در پی این بازدیدها ۵۸۵ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی، ۳۱ مرکز پس از گذراندن مراحل قانونی، تعطیل و حدود به ۲۶ تُن مواد غذایی یا آشامیدنی معدوم شد.

او افزود: در همین مدت ۱۸ هزار و ۹۹۳ مورد کلرسنجی سامانه های آبرسانی برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با توجه به فعالیت ۲۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این مراکز ویزیت و از این تعداد، ۹۲۶ نفر به سطوح تخصصی اعزام شدند.

دکتر رضائیان زاده با تاکید بر این موضوع که فعالیت کارکنان بخش های مختلف حوزه بهداشت منجر به اعتلای خدمات رسانی به هم استانی ها و مسافران نوروزی شد، بیان کرد: با اقدامات انجام شده در نوروز ۱۴۰۲، دو هزار و ۳۰۲ مادر باردار پُر خطر از مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت به مراکز تخصصی ارجاع و ۲۲ مادر باردار پُر خطر نیز به بیمارستان ها اعزام شده اند.

او اضافه کرد: در همین مدت، غربالگری بدو تولد چهار هزار و ۳۶۷ نوزاد در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است که چهار نوزاد بیمار شناسایی و با همکاری اساتید غدد اطفال، درمان های لازم برای آنان آغاز شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه شناسایی و پیگیری افراد مشکوک به بیماری های واگیر از دیگر برنامه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تعطیلات آغاز سال نو بوده است، گفت: بر اساس نظام مراقبت بیماریابی سندرمیک، چهار هزار و ۹۸۲ فرد مشکوک به بیماری واگیر شناسایی و ۶۰۲ نمونه در راستای تایید تشخیص از این افراد گرفته شده است.

دکتر رضائیان زاده افزود: با توجه به اهمیت واکسیناسیون پیشگیری از هاری و با حضور فعال کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های واگیر، هزار و ۳۴ فرد حیوان گزیده واکسیناسیون و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر این موضوع که این اقدامات تنها بخش کوچکی از فعالیت های معاونت بهداشت دانشگاه در نوروز ۱۴۰۲ بوده است، ابراز امیدواری کرد با ارائه این خدمات در حوزه بهداشت، شاهد سلامتی و بهروزی مردم استان و مسافران نوروزی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha