زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ تا ۲۱ فروردین ادامه دارد

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اولین کنکور مربوط به سال ۱۴۰۲ در دی ماه برگزار شد گفت: دومین کنکور در تیرماه برگزار می‌شود که ثبت آن نام از ۱۵ فروردین ماه شروع شده و تا ۲۱ فروردین ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش موظف است که دو بار در سال کنکور برگزار کند.

وی با بیان اینکه اولین کنکور مربوط به سال ۱۴۰۲ در دیماه برگزار شد افزود: دومین کنکور در تیرماه برگزار خواهد شد که ثبت آن نام از ۱۵ فروردین ماه شروع شده و تا ۲۱ فروردین هم ادامه دارد.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این بود که استرسِ یک بار برگزار شدن آن را از سر داوطلبان بردارد و اینطور نباشد که اگر در روز کنکور اتفاقی بیفتد کل سرنوشت داوطلب رقم بخورد.

مروتی گفت: ما آزمون سراسری را دو بار در سال برگزار می‌کنیم که دو آزمون مستقل از هم هستند و هر کدام که نمره بالاتری داشته باشد ملاک قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوابق تحصیلی تا به الان فقط تأثیر مثبت داشته و اگر به رتبه داوطلب کمک می‌کرده محاسبه می‌شده اظهار کرد: در حال حاضر تأثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور به صورت ۴۰ درصد قطعی است و این تأثیر مربوط به پایه دوازدهم را برای اولین سال است که تجربه می‌کنیم.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش متذکر شد: اگرچه در طول سال دو بار کنکور برگزار می‌شود اما مانند سال‌های گذشته یک بار پذیرش داریم و دانشگاه‌ها هم همکاری خوبی دارند.

مروتی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگوبا بیان اینکه کنکور به آن معنای رقابت سنگین در برخی رشته‌ها وجود ندارد و فقط محدود به برخی از رشته‌های خاص و دانشگاه‌های خاص است گفت: اکثر داوطلبان با توجه به گسترش آموزش عالی در کشور می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یک بار پذیرش دانشجویان به معنای همان تکمیل ظرفیت است یا خیر گفت: تکمیل ظرفیت درمورد رشته‌های بدون آزمون است که فقط فرد بر اساس معدل کتبی دیپلم خود ثبت می‌کند و وارد دانشگاه می‌شود اما درمورد آزمون‌ها تکمیل ظرفیت نداریم یعنی داوطلب، دو بار کنکور می‌دهد و دو نمره مستقل دارد و نمره بالاتر با سوابق تحصیلی داوطلب لحاظ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha