کد خبر: 197073
۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
مادران خانه دار بیمه رایگان می شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جزئیاتی از پوشش بیمه‌ای رایگان مادران خانه دار خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مادران خانه دار غیرشاغل روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند می‌توانند تحت پوشش رایگان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

بیت‌الله برقراری – مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر – جزئیاتی از پوشش بیمه‌ای رایگان مادران خانه دار روستایی با سه فرزند و بیشتر را اعلام کرده است.

به گفته وی، مخاطب ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و بر اساس این ماده، دولت مکلف است در راستای اجرای بند «ب» ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند.

افزایش دو سال به سوابق بیمه‌ای به ازای تولد فرزند چهارم و پنجم

در ادامه این قانون آمده است که در خصوص مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده خواهد شد. حق بیمه هر نفر امسال دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و رقم این بیمه اجتماعی را دولت می‌پردازد.

به گفته برقراری، ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در روز ششم فروردین ماه سال جاری تصویب شده و بر این اساس مادران خانه‌دار غیرشاغل روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند می‌توانند تحت پوشش رایگان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha