پلمب ۸۷ مرکز متخلف بهداشتی در اجرای طرح سلامت نوروزی/معرفی ۱۴۹ مرکز متخلف به مراجع قضایی

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در بازرسی های طرح سلامت نورزی از مراکز و اماکن ۸۷ مورد مرکز متخلف بهداشتی پلمپ و ۱۴۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

جلیل نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، با اشاره به بازدید های نظارتی در طرح سلامت نورزی ۱۴۰۲ اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال جاری ، ۴۸ مورد بازدید مدیریتی و ۳۴ هزار و ۴۳۲ مورد بازرسی نیز از مراکز و اماکن در سطح استان توسط کارشناسان بهداشت به عمل آمده است‌.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی مشترک نیز با نمایندگان دستگاه‌های نظارتی ذیربط در اجرای این طرح انجام پذیرفته است.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تعداد مراجعین خدمت گرفته شده از مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه ها و خانه های بهداشت سطح استان در طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: در این بازده زمانی ۹۶ هزار و ۴۴۱نفر به صورت سرپایی به این مراکز مراجعه و ارائه خدمات شده اند.

نصیری با اشاره به اینکه در این ایام ۳۲۴ مورد انواع حیوان گزیدگی اتفاق افتاده است افزود:۸۷۰ دوز واکسن هاری در ایام تعطیلات تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی طی اجرای طرح نورزی در سطح استان صورت گرفته است بیان کرد: در این مدت ۸ هزار و ۳۰۳ مورد سنجش و ارزیابی کیفیت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل انجام شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین ۲۶۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، و ۸ هزار و ۲۶۸ مورد سنجش کلر آزاد باقی مانده آب آشامیدنی نیز صورت گرفته است.

نصیری ادامه داد: در بازرسی های به عمل آمده در این ایام توسط کارشناسان بهداشت ۲۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی فاسد شده را در سطح استان کشف، امحا و معدوم‌سازی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این بازدیدهای نظارتی ۸۷ مورد از اماکن و مراکز متخلف ار قوانین بهداشتی ، پلمپ شد اظهار کرد: ۱۴۹ مورد از متخلفین نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح نوروزی نیز به ۹۵ مورد از شکایات مردمی توسط سامانه ۱۹۰ دانشگاه رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ رسیدگی و نسبت به برخورد و رفع نواقص بهداشتی توسط کارشناسان اقدامات لازم صورت گرفته شده است.

انتهای پیام/ نوری