قتل به خاطر یک تصادف ساده!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از وقوع یک فقره قتل در پی نزاع دسته جمعی در یک صحنه تصادف در محور نجف شهر_ سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی قدیمی در این خصوص گفت: حوالی ساعت ۲۳ روز دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲، در پی وقوع یک تصادف رانندگی بین دو دستگاه سواری تویوتا و پژو پارس در محور سیرجان نجف شهر(روبروی دانشگاه صنعتی) که منجر به نزاع بین طرفین می‌گردد، در ادامه همان نزاع، تعداد بیشتری از اقوام و آشنایان وارد نزاع و درگیری شده و مرد جوانی (۳۸ ساله) که با چاقو زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل می‌گردد، که متاسفانه فرد مصدوم به‌ دلیل شدت جراحات فوت می نماید.

وی در ادامه افزود : با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ ای جنایی در این خصوص تشکیل و بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، دستورات لازم جهت شناسایی و دستگیری متهمین به مرجع انتظامی صادر گردید.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان تصریح کرد: کارآگاهان دامنه تحقیقات خود را برای دستگیری متهمین گسترش دادند؛ تا اینکه با گذشت کمتر از ۱۲ ساعت از ماجرا در حالیکه ضارب همچنان فراری بود، سرانجام توسط مأموران با انجام یک سری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، راس ساعت ۱۳ مورخ سیزدهم فروردی در خانه‌ ای واقع در خیابان ابوریحان شناسایی و دستگیر شد.

مجتبی قدیمی خاطرنشان کرد: متهمین هم اکنون در بازداشت به‌ سر می‌ برند و تحقیقات تکمیلی از ایشان ادامه دارد.

وی به جوانان توصیه کرد: باید از هرگونه بحث و جدل و نزاع پرهیز کرد؛ که شاید با یک اشتباه در پی یک خشم آنی اتفاقی رخ دهد، که تا سالهای سال نتوان تبعات آن را جبران کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان، اظهار داشت: حمل سلاح سرد و استفاده از آن حتی اگر با قصد قبلی هم نباشد در یک لحظه عواقبی را در پیش خواهد داشت که جبران ناپذیر خواهد بود، از طرفی خانواده ها هم در تربیت و نظارت به رفتار و کردار فرزندان خود بیشتر دقت نمایند.

قدیمی خاطرنشان کرد: خانواده ها باید بدانند تشویق فرزندانشان به رعایت شئونات اخلاقی و اجتماعی و احترام گذاشتن به قانون از مهمترین و ضروری ترین نکات تربیتی است؛ که باعث می شود تا به حقوق همنوعان خود ارزش قائل شده و جامعه ایمن تری داشته باشیم.

دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان نیز، گفت: شخصی که در یک درگیری لفظی و نزاع بر سر وقوع یک مورد تصادف رانندگی، مرتکب قتل شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی، افزود: در پی وقوع یک مورد قتل در درگیری لفظی و نزاع شکل گرفته در یک سانحه رانندگی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان و متواری شدن متهمان، ماموران پلیس بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: در بررسی های میدانی و اولیه مشخص شد بر اثر درگیری لفظی و نزاع بین راننده ها و سرنشینان ۲ خودرو که منشاء آن یک تصادف رانندگی بوده یکی از طرفین این نزاع با چاقو مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت می کند.

فرمانده انتظامی سیرجان خاطرنشان کرد: ماموران پلیس پس از بررسی های لازم و کمتر از ۲۴ ساعت، عامل این قتل را در یکی از نقاط شهرستان به همراه دو متهم دیگر دستگیر کردند.

سرهنگ امیرسبتکی با اشاره به اعتراف متهم به انجام قتل و معرفی او و دیگر متهمان به مراجع قضایی بیان کرد: افزایش میزان تحمل و صعه صدر در مواجهه با سوانح و حوادث و حل موضوعات از طریق گفتگو می تواند از وقوع حوادث تلخ این چنینی پیشگیری کند۔

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha