توجه ویژه در طراحی مدارس، به سبک معماری ایرانی اسلامی /ایجاد مدارس به نام شهدای مدافع حرم در کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت موضوع معماری مدارس گفت: ضرورت دارد در طراحی مدارس، به معماری ایرانی -اسلامی توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، حمیدرضا خان محمدی در سفر یک روزه به استان زنجان در دیدار با خیرین، نمایندگان گروه های جهادی و افراد موثر حوزه نوسازی مدارس استان ضمن تبریک روز ملی تکریم خیرین، اظهار کرد: مدیون لطف و کرامت خیرین و گروه های جهادی هستیم که بدون هیچ چشم داشتی در کنار ما هستند و در پیشبرد اهداف به ما یاری می رسانند.

وی با اشاره به سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان زنجان،افزود:اولویت ما در این سفر باید برنامه ریزی و هماهنگی برای جذب اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی استان باشد و با بررسی، هماهنگی و نگاه عادلانه از ظرفیت‌های اعتباری سفر دوم ریاست جمهوری استفاده گردد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن تأکید بر طرح مولدسازی بیان کرد: حوزه مدرسه‌سازی باید از این طرح استفاده نماید و با اجرای هرچه بهتر این طرح ، مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش به بهترین نحو استفاده خواهد شد و در نهایت دانش آموزان ذینفع این طرح خواهند بود.

خان محمدی با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اظهار کرد: باید بتوانیم از ظرفیت گروه های جهادی و هیئات در امر مدرسه سازی بیش از پیش استفاده نماییم.

وی ضمن اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان افزود: طرح شهید عجمیان برای شاداب سازی و بهسازی مدارس در کشور آغاز شده و همه هیئت ها، گروه های جهادی باید کمک حال دستگاه تعلیم و تربیت در اجرای هرچه بهتر این طرح باشند.

این مسئول در ادامه با اشاره به هماهنگی مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان داشت: این هماهنگی و تعامل دوجانبه نقطه قوت می باشد ودر نهایت آموزش و پرورش استان از این هماهنگی سود خواهد برد.

خان محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، اظهار داشت: در نظر داریم سلسله مدارس به نام شهدای مدافع حرم را در کشور ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در استان زنجان مدرسه ۱۷ شهریور که یکی از طرح های شاخص است ودر حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، به نام مقدس شهدای مدافع حرم نامگذاری می شود تا نام این شهدا که چراغ راه ما هستند، همیشه زنده نگه داشته شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت موضوع معماری مدارس گفت: ضرورت دارد در طراحی مدارس، به معماری ایرانی -اسلامی توجه ویژه ای شود.

خان محمدی در پایان از برگزاری جشنواره کشوری تکریم خیرین در عید غدیر و با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت: دیدار نوروزی با کارکنان سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان،دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «داوود مرادخانی»،بازدید از پروژه‌های در دست اجرای استان زنجان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دیدار با استاندار زنجان، گرامیداشت روز ملی اکرام و تکریم خیرین در دیدار با خیرین، نمایندگان گروه‌های جهادی و موثرین استان، از جمله برنامه های سفر یک روزه حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر یک روزه خود به استان زنجان بود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha