فاکتور خرید ملاک عمل گرانفروشی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در بازرسی از فروشگاه های لوازم خانگی، ملاک عمل برای گرانفروشی، براساس فاکتور خرید است و فروشندگان موظف اند قیمت ها را بر اساس فاکتور خرید با احتساب سود قانونی درج نمایند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، مجید گلشنی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: در راستای تعیین قیمت اقلام ، قیمت مصوب کارخانه طبق فاکتور خرید مد نظر است و تنها در صورتی که قیمت های جدید به صورت رسمی و طبق فاکتور خرید اعلام گردد ، فروشندگان مجاز به تغییر قیمت ها هستند.

وی افزود: در غیر اینصورت بازرسان در صورت مشاهده افزایش قیمت ها بیش از حد مجاز طبق فاکتور خرید ، با عنوان گرانفروشی با آن برخورد خواهند کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تأکید بر لزوم ثبت خرید و فروش لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت یادآور شد: فروشندگان موظف اند کلیه معاملات خود را در سامانه جامع تجارت و موجودی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند ، در غیر اینصورت طی بازرسی ها با واحد مربوطه به عنوان قاچاق کالا یا احتکار برخورد خواهد شد.

گلشنی تصریح کرد: همکاران اداره کل صمت در زمینه آموزش،اجرا و رفع مشکلات احتمالی درخصوص سامانه های مذکور همواره پای کار هستند، ضروری است واحدهای تولیدی و صنفی در صورت مشاهده هرگونه مشکل موارد را جهت رفع و یا در صورت وجود مشکل در سیستم جهت هماهنگی با بازرسان اعلام نمایند.

وی عنوان کرد: در بازرسی ها در گام نخست برخورد جدی با واحدهای صنفی فاقد جواز کسب خواهد بود و صنوف ملزم هستند در صورت اتمام زمان جواز در اسرع وقت نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

این مسئول در خصوص عدم فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد: در این خصوص مذاکراتی با واحدهای تولیدی بزرگ صورت گرفته است که نتیجه آن طی روزهای آتی اعلام می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha