پرداخت تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی طی سال جاری توسط بانک مسکن

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی طی سال جاری توسط بانک مسکن، راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور، اجرای تهاتر خانه‌های فرسوده با زمین یا واحد مسکونی نوساز بخشی از مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور بخشی از برنامه‌های پیش‌روی شرکت را در سال جدید عنوان کرد.

تهاتر خانه‌های فرسوده با زمین یا واحد مسکونی نوساز اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر ترغیب سازندگان و مردم به نوسازی با تدوین سه بسته تشویقی در حوزه مالی، اداری و شهرسازی سیاست‌ها و برنامه‌های پیش‌رو را تشریح کرد و گفت: ایجاد ارتباط بین مالکان و سازندگان نیاز به تشکیل حلقه‌های میانی دارد که باید این حلقه‌های میانی با توجه به ارتباط شهردارها با محلات توسط شهرداری‌ها تشکیل شود. در این راستا شهرداری‌ها می‌توانند در محلاتی که وسعت چندانی ندارند از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند. در محلاتی که محدوده مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار است از طریق شهرداری‌های نواحی و از طریق استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، دانشگاه‌ها، کارگزاران و به ویژه دفاتر تسهیل‌گری برای تشکیل این حلقه‌ها اقدام شود. همچنین در سطح کوچه‌ها نیز باید رابطانی با عنوان شهرداران کوچه ترجیحا از گروه‌های جوانان و بانوان تحصیل‌کرده در حوزه‌های شهرسازی، معماری، جامعه‌شناسی، اقتصاد و دیگر رشته‌های مرتبط شکل بگیرند.

بانک مسکن تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی را امسال پرداخت می‌کند

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه در سال جدید ۸۱ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است از تعهد آن بانک برای پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی در سال جاری خبر داد. به گفته عسکری، سال گذشته تعهد بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حدود ۶۳ هزار میلیاردتومان بود که این میزان برای سال جدید حدود ۸۱ هزار میلیاردتومان است که با احتساب تورم در این میزان حدود ۲۰۰ هزار واحد برای هر سال می‌رسد.

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازوی وزارتخانه در افزایش تولید و خدمت به کشور است

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نخستین جلسه مدیران ستادی و استانی شرکت در سال جدید راهکارها و الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ " مهار تورم و رشد تولید" را مورد بررسی قرار داد و گفت: شرکت تلاش می‌کند تا ضمن ارایه خدمات با کیفیت به جامعه هدف با ورود به بازارهای جدید، بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی و امین دولت مردمی سیزدهم در افزایش تولید و خدمت در کشور باشد.

ضرورت رفع تهدید فرونشست در پهنه‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تهران

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه ۸۶ هزار هکتار بافت فرسوده، غیررسمی و سکونتگاه‌غیررسمی در معرض تهدید فرونشست زمین قرار دارد از ضرورت رفع تهدیدهای فرونشست در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی و تهران خبر داد.

۲ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن افتتاح شد

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اعلام آمادگی ستاد برای ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور گفت: ۲ هزار واحد از این تعداد تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

اصلاح قوانین موجود برای تمرکز ساخت ساختمان‌های عمومی در سازمان مجری

مدیرکل برنامه، بودجه و کنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از اتخاذ چهار راهکار برای‌ راه‌اندازی چرخه بهره‌وری و اصلاح قوانین برای تمرکز ساخت ساختمان‌های عمومی در آن سازمان خبر داد.

محله‌محوری و مشارکت جوامع محلی اساس توسعه در بافت‌های ناکارآمد

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر محله‌محوری و مشارکت جوامع محلی برای کاهش بافت‌های ناکارآمد و توسعه در آن بافت‌ها تاکید کرد و گفت: این رویکرد منجر به حفظ سرمایه‌های اجتماعی، افزایش کیفیت سکونت و حفظ هویت شهری خواهد شد.

۲۴ هزار واحد مسکن محرومان در سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل شد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه تعهد بنیاد در اخداث مسکن محرومان ۷۰ هزار واحد بود از تکمیل و تحویل ۲۴ هزار واحد طی سال گذشته خبر داد.

منتظر ابلاغ دولت برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری هستیم

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به دلیل مشکل برخی روستائیان در بازپرداخت، سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، امسال افزایش نمی‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha