مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا: از شهدا گفتن نیاز جامعه است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه بیان ویژگی‌ های شهدا نباید فقط به روز شهادت آنها محدود شود، عنوان کرد: از شهدا بگویید و بدانید بیان سیره شهدا در جامعه بسیار اثرگذار است؛ از شهدا گفتن نیاز جامعه است، نیاز ماست وگرنه آنها هیچ نیازی به ما ندارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر سرتیپ «سید حسام هاشمی» در آیین بیست‌ و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد «علی صیادشیرازی» در دانشگاه فرهنگیان کرمان، با اشاره به ویژگی‌ های شخصیتی شهید صیاد شیرازی، اظهار داشت: آرزوی شهادت، دعای همیشگی شهید صیاد ‌شیرازی بود و پس از گذشت ۲۴ سال یاد ایشان همواره زنده است.

وی افزود: این شهید بزرگوار سربازی مخلص و دست‌ پرورده امامین انقلاب بود؛ که در مقابله با ضد انقلاب مخلصانه جنگید و با داشتن ده‌ها ترکش جسم خسته‌اش به دست پلیدترین گروه‌های مخالف اسلام و انقلاب آزاد شد، سالگرد شهادت این سرباز مخلص انقلاب هر سال بهتر از سال‌ های گذشته برگزار می‌ شود و برای نسل جوان تربیت‌ ساز است.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به رشد شخصیتی شهید صیاد شیرازی در طول سال‌ های مختلف، بیان کرد: او مرد علم و عمل بود و علم را برای عمل کردن می‌ آموخت و آموخته‌ های خود را نیز به دیگران منتقل می‌ کرد؛ که نمونه آن تشکیل هیئت معارف جنگ و تربیت دانشجویان در مناطق عملیاتی بود.

امیر سرتیپ هاشمی؛ با بیان اینکه شعار شهید صیادشیرازی «مَن کانَ لِله اللهُ کانَ لَه» بود و این در تمام دوران زندگی ایشان مشهود است، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی برای خدا کار می‌ کرد و خداوند نیز او را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه ارتشیان ما به دلیل توجه این شهید بزرگوار به علم و تخصص به او افتخار می‌ کنند، تصریح کرد: سپاهیان نیز به دلیل آموزش‌ های ایشان و توجه به تشکیل سپاه، میدان دادن به جوانان سپاهی و به دلیل عشق به سپاه شهید صیادشیرازی را سپاهی می‌ دانند؛ بسیجیان نیز به دلیل اخلاص و محبت به ایشان ارادت دارند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه کتاب‌ های متعدد و صدها مقاله، پژوهش و پایان‌ نامه در ارتباط با شهید صیاد شیرازی نوشته شده است، ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد مانند یک ناجی عمل کرد.

امیر سرتیپ هاشمی؛ با اشاره به اینکه زندگی شهید صیاد شیرازی را می‌ توان به چهار دوره تقسیم کرد، اظهار کرد: اقدام انقلابی این شهید در ارتش در اوایل سال ۱۳۵۶ آغاز شد؛ ارتش تسلیم انقلاب امام(ره) و بازوی نظام شد و نقش صیاد شیرازی در ارتش و مقابله با ضد انقلاب بی‌ نظیر بود.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن هیچگاه سیر نزولی نداشته و ارتش همواره در برابر این تهدیدات ایستاده است، ابراز داشت: ایشان پس از جنگ نیز در بازسازی نیروهای مسلح نقش بسیاری دارد و از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱ با بازرسی‌ های مداوم یگان‌ های نیروهای مسلح را در ستاد شکل داد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا؛ با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی در مشکلات به امام زمان(عج) متوسل می‌ شد، یادآور شد: این شهید همیشه می‌ گفت؛ «آقا! فرمانده ما شما هستی، به من آرامشی بده که بتوانم مقابل دشمن بایستم»؛ این شهید بزرگوار روزهای جمعه همیشه به نماز جمعه می‌ رفت، معمولاً خودش رانندگی می‌ کرد و در قسمت مسئولان نمی‌ نشست.

امیر سرتیپ هاشمی؛ با ابراز اینکه بیان ویژگی‌ های اخلاقی شهیدان بسیار اثرگذار است، متذکر شد: سال‌ ها به شهید سلیمانی ارادت داشتم و در جلسات مختلف ایشان را می‌ دیدم و این شهید نیز ویژگی‌ های بسیار ارزشمندی داشت.

وی، با بیان اینکه بیان ویژگی‌ های شهدا نباید فقط به روز شهادت آنها محدود شود، عنوان کرد: از شهدا بگویید و بدانید بیان سیره شهدا در جامعه بسیار اثرگذار است؛ از شهدا گفتن نیاز جامعه است، نیاز ماست وگرنه آنها هیچ نیازی به ما ندارند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: نسل جوان ما تاریخ کشور را خوب بخواند و آگاهی خود را در زمینه تاریخی بالا ببرد، اگر شما تاریخ و سرگذشت کشور را بدانید مورد سوء استفاده دشمن قرار نمی‌گیرید.

امیر سرتیپ هاشمی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح کشور بیدار و هوشیار و در حال آماده‌ باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: فریب تبلیغات دشمن را نخورید، کار دشمن، دشمنی است و ما باید حواسمان باشد که دشمن از غفلت ما بهره‌ گیری نکند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha