برنامه تلویزیونی «محفل» می‌تواند منجر به یک نهضت قرآنی شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با عوامل تولید برنامه تلویزیونی محفل با اشاره به اینکه پس از برنامه محفل بار بیشتری بر دوش اساتید افتاده است، بیان کرد: گروه برنامه محفل خیری بزرگ است که می‌تواند مؤانست و آشنایی دوباره در رکاب قرآن را رقم بزند. آن را تنها نباید یک برنامه تلویزیونی دید، بلکه می‌تواند یک جریان و نهضت قرآنی را مجدد راه‌اندازی کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست عوامل برنامه تلویزیونی «محفل» با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته ۲۱ فروردین ماه در مجتمع سرچشمه همراه با ضیافت افطار برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست طی سخنانی، با بیان اینکه قرآن فقط کلام الهی نیست، گفت: قرآن فقط کلام الهی نیست، بلکه تکلم خدا و حرف زدن خداست و اسماً الهی از حقایق وجودی حکایت می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وصف تعارفی برای قرآن نیست، قرآن زنده و حی است و معادلات عالم را در بردارد و هدایت را به طور خاص شامل می‌شود.

قمی در ادامه به برنامه تلویزیونی محفل و پخش آن از شبکه سه سیما اشاره و اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت برنامه محفل این بود که در بستر اعتقادات، ذوق و علاقه مردم به قرآن شکل گرفت و باعث استقبال گسترده‌ای از آن شد. اشتیاق و ذوق قرآن در جامعه وجود دارد. ما خوشحال هستیم که به گروهی جوان و مکتبی کاری قرآنی را سپردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه این کار استمرار خواهد داشت چرا که مطالبه جامعه است، ادامه داد: همه عوامل و دست اندرکاران در این برنامه متناسب عمل کردند. به عنوان مثال آقای «حسنین» ضرب‌المثل‌های ایرانی می‌گفت که بسیار برای مخاطبان جالب بود.

قمی با اشاره به اینکه پس از این برنامه بار بیشتری بر دوش اساتید افتاده است، بیان کرد: تیم برنامه محفل خیری بزرگ است که می‌تواند موانست و آشنایی دوباره در رکاب قرآن را رقم بزند. آن را تنها نباید یک برنامه تلویزیونی دید، بلکه می‌تواند یک جریان و نهضت قرآنی را مجدد راه‌اندازی کند.

وی افزود: دوست نداریم محفل تنها اوقات فراغت را پر کرده باشد بلکه این برنامه غیر از انتقال مفاهیم قرآنی موج جدی اهتمام به قرآن را در پی داشته باشد و جنبه بین‌المللی را هم باید جدی گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اظهار کرد: باید این برنامه امتداد پیدا کند و آن را یک پروژه رسانه‌ای بدانیم تا به خیزش قرآنی در جامعه منجر شود.

یادآور می‌شود برنامه محفل کار مشترک مرکز رسانه‌ای نهضت و شبکه سوم صدا و سیما بوده است که از آغاز طراحی و ایده‌پردازی این برنامه، هر دو مرکز حضور داشته و همکاری کردند.

منبع:ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha