اجرای طرح های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده کرمان

استاندار کرمان گفت: زیرساخت ها در بافت های فرسوده استان کرمان وجود دارد، ضمن اینکه اقدامات اصلاحی هم صورت می‌ گیرد و می‌ توان با اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ظهر شنبه ۲۶ فروردین ماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان، عنوان کرد: ۲هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در شمال و ۶۶۰ هکتار زمین در جنوب استان کرمان برای اجرای نهضت ملی مسکن آماده و در اختیار طرح گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ های زیربنایی، محیط زیست و ... در ابتدای ایجاد طرح مدتی زمان نیاز داشت، بیان کرد: یکی از مشکلات کار در اجرای طرح، تامین زمین به ویژه در شهرهایی از جمله کرمان، رفسنجان، جیرفت و ... بود.

استاندار کرمان، افزود: عملیات آماده‌ سازی و ایجاد زیرساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن برای بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در هفت نقطه از استان کرمان شامل بم، بافت، خورسند، شهربابک، کرمان و ریگان از امروز آغاز می‌ شود.

فداکار اضافه کرد: همچنین عملیات ساخت یکهزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در دو منطقه از شهرستان سیرجان آغاز می‌ شود.

وی، اظهار داشت: تا امروز یکهزار و ۲۵۸ هکتار زمین در شمال و ۳۴۰ هکتار زمین در جنوب استان برای طرح نهضت ملی مسکن آماده و تحویل شده بود، که امروز ۵۰۲ هکتار در شمال به آن الحاق و زمین مورد نیاز برای حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی فراهم شد.

استاندار کرمان، با بیان اینکه بیش از ۵۴۰ هکتار زمین نیز در دو شهرستان رفسنجان و انار در حال آماده‌سازی است، گفت: یکهزار و ۸۰۰ هکتار نیز در شهرهای کوچک و شهرک‌ ها در دست اقدام داریم.

فداکار، ابراز داشت: برای تامین مالی از بانک‌ ها هم دولت به صورت متمرکز برنامه‌ ریزی کرده و امیدواریم یک ماه آینده اجرایی و حل شود.

وی؛ از اعلام آمادگی شرکت‌ های بزرگ صنعتی و معدنی برای ساخت مسکن و روند تعیین تکلیف واگذاری زمین به آنها خبر داد.

استاندار کرمان در خصوص مسکن‌ های مهر باقیمانده از قبل تاکید کرد: تا گزارشی از آنها و تعاونی‌ های مربوطه در جلسه بعدی شورای مسکن استان ارائه شود.

فداکار، تصریح کرد: برای حاشیه‌ نشینی اقدامات مفصلی صورت گرفته و تصمیم‌گیری شده است، بیشترین مشکل را در منطقه چهارده معصوم با ۱۰ هزار نفر جمعیت داریم، که هیچ حکمی برای آن از شهر و روستا نیست.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت ها در بافت فرسوده وجود دارد، ضمن اینکه اصلاحی هم صورت می‌ گیرد و می‌ توان با اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری به کار گرفته شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha