پروژه بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) در حال تکمیل است

قناعتی گفت:یکی از مشکلات راه‌اندازی بیمارستان حضرت مهدی(عج) درکنار تجهیزات و تکمیل ساختمان و نبود پول و اعتبار،مشکل پرسنل بود که برای سریعتر راه‌اندازی کردن بیمارستان،بخش‌های مهم بیمارستان امام (ره) راانتخاب و به بیمارستان جدیدمنتقل‌کردیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر رضا حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ما زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم با چندین پروژه عظیم نیمه تمام مواجه بودیم از جمله بیمارستان شریعتی هزار تخت خوابه، بیمارستان حضرت مهدی (عج)، بیمارستان اسلامشهر و مرکز تحقیقات علوم اعصاب در انتهای اتوبان همت که به پروفسور سمیعی هم معروف است.

وی افزود: یکی از مشکلات و معضلات راه اندازی بیمارستان حضرت مهدی (عج) در کنار تجهیزات و تکمیل ساختمان و نبود پول و اعتبار، مشکل پرسنل بود که ما برای سریع تر راه اندازی کردن این بیمارستان، بخش‌های مهم و حساب شده بیمارستان امام (ره) را انتخاب و به بیمارستان جدید منتقل کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیمارستان جدید دارای ۳۸ اتاق عمل و ۶ اتاق عمل سرپایی است گفت: این بیمارستان همچنین دو اتاق عمل هیبرید هم دارد یعنی علاوه بر تخت عمل، دستگاه‌های هدایتگر مانند آنژیوگرافی و MRI نیز وجود دارد و جراح متخصص، بیمار را تحت حمایت این دستگاه‌ها و با کیفیت بسیار بالایی جراحی می‌کند.

قناعتی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهار کرد: ما در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز برای هوشمند شدن بیمارستان را داریم؛ هوشمندی بیمارستان هم به این معناست که دمای بیمارستان اتوماتیک تنظیم شود، همراه بیمار لحظه به لحظه بتواند از فرآیند کارهای بیمار اطلاع داشته باشد و هیچ کاغذی هم رد و بدل نشود.

وی با بیان اینکه سیستم هوشمند از خسارات جانی و مالی جلوگیری می‌کند گفت: ما هم اکنون در حال حرکت به سمت هوشمندسازی بیمارستان هستیم و امیدواریم که به زودی این مهم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از انتقال ساختمان نفیسی به بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) خبرداد و افزود: با اضافه شدن ۵۰ تخت خواب به بخش سرطان بیمارستان به عنوان بزگترین بخش سرطان کشور، نوبت‌های شش ماهه و صف طولانی درمان سرطان از اواسط اردیبهشت کوتاه تر می‌شود.

قناعتی درباره استخدام ۱۵۰۰ نفر در بیمارستان هوشمند کشور گفت: استخدام در این بیمارستان از طریق سامانه است و در مرحله بعدی با مصاحبه حضوری افراد مناسب تر انتخاب خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha