تصویب لایحه پیشگیری از آسیب زنان بازتاب خوبی در جهان دارد

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: تصویب این طرح تصویر بسیار خوبی در جهان خواهد داشت. چرا که ما همواره نسبت به بحثهای حقوق بشری متهم می‌شویم و با این طرح، مجامع حقوق بشری ابزاری برای متهم کردن ایران نخواهند داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،دکتر زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس و عضو فراکسیون زنان مجلس پیرامون لایحه پیشگیری از آسیب دیدن زنان و ارتقاء آنها در برابر سوءرفتار اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره روی امنیت زنان و امنیت خانه برای زنان تاکید داشتند. همچنین ایشان بیشتر ظلم به زن را در محیط خانواده می‌دانند و تاکید دارند که حتی اگر زن فرصت ارتقاء دانش و معرفت خود را نداشته باشد نوعی ستم به زن بوده و باید به شدت با سوءرفتارهای نسبت به زنان مقابله شود.

وی همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان برای تمرکز به مسائل زنان ادامه داد: با تمام این پیش فرضها، لایحه پیشگیری از آسیب دیدن زنان و ارتقاء آنها در برابر سوءرفتار تصویب شد و نوع تنظیم آن نیز به گونه‌ای بوده که بر پیشگیری از آسیب به زنان تمرکز شده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در رادیو گفت و گو با بیان اینکه تمرکز این لایحه به گونه‌ای است که آسیبی متوجه زنان و دختران نشود اظهار کرد: برای تمام دستگاه‌هایی که در این حوزه ذی مدخل هستند، تکلیف دیده شده و برای خاطیان با درجات مختلف، مجازات دیده شده است. اما به طور کلی پیشگیری و ایجاد محیط امن و ارتقاء فرهنگ جامعه مهمترین ویژگی این طرح است.

وی همچنین با اشاره به تصویب این لایحه در مجلس با رأی بالای نمایندگان افزود: این لایحه اصلاحاتی نیاز دارد و نمایندگانی که با آن مخالفت داشتند، خواهان ایجاد اصلاحات تکمیلی روی لایحه هستند. لذا این طرح به کمیسیون اجتماعی برخواهد گشت و اصلاحاتی روی آن صورت خواهد گرفت.

الهیان اذعان کرد: تصویب این طرح تصویر بسیار خوبی در جهان خواهد داشت. چرا که ما همواره نسبت به بحثهای حقوق بشری متهم می‌شویم و با این طرح، مجامع حقوق بشری ابزاری برای متهم کردن ایران نخواهند داشت. همچنین نگاه‌های مخالف این طرح، با اصلاح آن به جمع موافقان اضافه خواهند شد.

عضو فراکسیون زنان خانه ملت خاطرنشان کرد: مخالفان این طرح اعتقاد دارند خانواده محوری در این لایحه کمرنگ است. لذا با نمایندگان مخالف صحبت کرده تا پیشنهادات خودشان را برای اصلاح این طرح ارائه دهند. اشکالات این طرح قابل رفع است و نباید به واسطه این موارد کل طرح را زیر سوال برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha