ثواب افطاری دادن در ماه مبارک رمضان در کلام پیامبر اسلام(ص)

شریک لو به روایتی از پیامبر اسلام (ص) درمورد ثواب افطاری دادن اشاره و بیان کرد: حضرت فرمودند «کسی که روزه داری را افطار دهد خداوند ثواب هر عمل خوبی که روزه دار انجام داده به آن فرد هم می‌دهد بدون اینکه از ثواب روزه دار کم شود».

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،دکتر علی‌اصغر شریک لو کارشناس مذهبی درباره فضیلت افطاری دادن اظهار کرد: در روایتی از امام رضا (علیه السلام) آمده که فرمودند اگر کسی قبل از افطار تکه نانی به فقیر صدقه دهد خداوند گناهانش را می‌آمرزد و ثواب آزاد کردن یکی از فرزندان حضرت اسماعیل (ع) برای او نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق توصیه روایات دینی، در ماه مبارک رمضان باید بیشتر صدقه دهیم و به فکر فقرا باشیم افزود: دعا کردن و شکر کردن و طلب آمرزش از خداوند از مهم ترین آداب افطار هستند که امیرالمومنین علی (ع) نیز در دعای «اللهم لک صمنا» به این مضمون اشاره فرمودند.

این کارشناس مذهبی گفت: در روایات داریم که هر بنده روزه دار هنگام افطار یک دعای مستجاب دارد که یا در دنیا و یا در آخرت به او داده خواهد شد و همچنین امام صادق (ع) به شیعیان توصیه فرمودند که سپاسگزاری در هنگام افطار فراموش نشود.

شریک لو یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «کسی که در ماه رمضان یک کار واجب انجام دهد گویا هفتاد واجب از واجبات خدا را در ماه‌های دیگر انجام داده است» و همچنین می‌فرمایند «کسی که روزه داری را افطار دهد خداوند ثواب هر عمل خوبی که روزه دار انجام داده به آن فرد هم می‌دهد بدون اینکه از ثواب فرد روزه دار کم شود».

این کارشناس مذهبی افزود: کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند اما روزه داران را اطعام می‌دهند مانند افراد روزه دار ثواب می‌برند و شریک اعمال نیک روزه داران می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha