همکاری سازمان های بین المللی برای مقابله با خشکسالی در سه استان ایران

سفیر کشور ژاپن در دیدار با استاندار کرمان؛ با اشاره به روابط ایران و ژاپن گفت: در راستای روابط کرمان و ژاپن از طریق سازمان‌ های بین‌ المللی همکاری می‌ کنیم و در همین راستا؛ در سه استان در ایران برای مقابله با خشکسالی در حال کار هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ " کازو توشی آیکاوا" سفیر کشور ژاپن در ایران با همراهی خانم " لالینی ویرا سامی" رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت صبح امروز یکشنبه ۲۷ فروردین با استاندار کرمان دیدار کردند.

وی هدف اصلی این سفر را بازدید از محل مهمانشهر رفسنجان عنوان و بیان کرد: هزار بسته‌ بهداشتی از سوی ژاپن با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان به این افراد اهدا می‌ شود.

سفیر کشور ژاپن با بیان این مطلب که؛ علاقمند هستیم که همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل گیرد، افزود: در راستای روابط کرمان و ژاپن از طریق سازمان‌ های بین‌ المللی همکاری می‌ کنیم و با همکاری سازمان‌ های بین‌ المللی در سه استان در ایران برای مقابله با خشکسالی در حال کار هستیم.

" کازو توشی آیکاوا" همچنین از تهیه و اهدای ۶ دستگاه MRI به ایران با همکاری سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: دو دستگاه به بم و کهنوج اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین برای حمایت از پناهندگان افغان و کمک به کاهش مشکلات میزبانی، با حمایت سازمان بین‌ المللی مهاجرت، چند دستگاه آمبولانس به ایران اهدا می‌ شود؛ که یک دستگاه به استان کرمان اختصاص می‌یابد....

سفیر کشور ژاپن در ایران، با اشاره به وجود آثار تاریخی در ایران و ژاپن، تصریح کرد: مایل هستیم در زمینه گردشگری و مقابله با خشکسالی با استان کرمان همکاری کنیم و باید در این زمینه برنامه‌ ریزی و نحوه همکاری مشخص شود.

" کازو توشی آیکاوا " اظهار کرد: سعی می‌ کنیم اطلاعات گردشگری به استان کرمان را اصلاح کنیم و از دولت ایران می‌ خواهیم اطلاعات مربوطه را به ما اعلام کنند.

وی ابراز داشت: پس از بازدید از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان، با استفاده از سرویس اجتماعی سفارتخانه وضعیت گردشگری و امنیتی استان کرمان را اطلاع‌ رسانی خواهیم کرد و علاقمند هستیم که همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل گیرد و مسافران ژاپنی به کرمان برگردند.

سفیر کشور ژاپن در ایران؛ خاطرنشان کرد: ایران در تحریم است، اما شرکت‌ های ژاپنی پای ایران می‌ مانند؛ اینکه پروژه جدید شروع شود سخت است اما طرح‌ های قبلی را ادامه می‌ دهند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha