توزیع مرغ تحت نظر فرمانداری ها و بسیج اصناف صورت پذیرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: در مورد توزیع مناسب مرغ در هر شهرستان، به صورت محلی و عمومی باید اطلاع‌ رسانی شود، برش شهرستانی با محوریت فرمانداران برای توزیع مرغ صورت گیرد و نظارت بر توزیع و قیمت نیز توسط بسیج اصناف به طور مداوم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دومین جلسه تنظیم بازار در سال جدید، ۲۸ فروردین به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور مدیران و مسئولین دستگاه‌ های اجرایی مرتبط در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

امیر حسن‌ زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه کشاورزی ظرفیت اول استان است، گفت: بخش کشاورزی در استان کرمان اشتغال بالایی ایجاد کرده است و لذا باید در حد طرح‌های صنعتی به آن نگاه کرد و اهمیت داد.

وی بیان کرد: در مورد توزیع مناسب مرغ در هر شهرستان، به صورت محلی و عمومی باید اطلاع‌ رسانی شود، برش شهرستانی با محوریت فرمانداران برای توزیع مرغ صورت گیرد و نظارت بر توزیع و قیمت نیز توسط بسیج اصناف به طور مداوم انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان؛ گفت: استان کرمان به همت بخش خصوصی فعال در مرغداری، نسبت به کل کشور وضعیت بهتری دارد و باید مرغ منجمد و توزیع آن در استان مدیریت شود.

حسن زاده تصریح کرد: مشکلی در وارد شدن مرغ از استان‌ های دیگر با قیمت معقوق نداریم و همچنین نرخ قیمت مرغ گرم در استان باید یکسان شده و نظارت بر بازار و قیمت‌ گذاری ادامه داشته باشد.

وی در خصوص توزیع لاستیک بارز در استان گفت: از آنجا که ۵۰ درصد از تولید لاستیک بارز در کرمان است، لذا توزیع بیشتری از لاستیک در استان برای همشهریان نیاز است و باید استان کرمان به صورت ویژه دیده شود.

رضا سنجری مدیر کل اقتصادی استانداری نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه همچنان خروج مرغ گرم بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است، گفت: فرمانداران با نیروهای انتظامی هماهنگ کنند و نظارت‌ ها به شدت اجرا شود.

وی افزود: نحوه توزیع مرغ و گوشت منجمد در شهرستان‌ ها با محوریت فرماندارها و با اولویت حمایت از مصرف کننده و نصب بنر متحدالشکل در محل توزیع و ذکر عبارت محل عرضه مستقیم مرغ منجمد با قیمت ۴۳ هزار تومان انجام شود.

شایان ذکر است؛ قیمت مرغ منجمد در بازار ۴۳ هزار تومان و مرغ گرم ۶۳ هزار تومان اعلام شده است و حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تن مرغ منجمد نیز سهمیه شمال و جنوب استان اعلام گردیده است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha