داروی مطمئن‌تر از متادون برای ترک اعتیاد توزیع می‌شود

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در تلاشیم که امسال داروی بوپرنورفین را به عنوان داروی مطمئن‌تر از متادون ترویج دهیم و برنامه‌های دارویی جدیدتری هم داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،مجید قربانی گفت: اعتیاد یک بیماری مزمن، پیش رونده و عودکننده است که به خاطر همین ویژگی هیچ وقت نمی‌توان یک درمان قطعی برای آن در نظر گرفت اما تمام تلاش ما بر کنترل علائم و نگه داشتن فرد مصرف کننده در شرایط بهینه و سلامتی است.

وی افزود: اعتیاد درمان دارد و خیلی از افراد مصرف کننده سالهاست که به طور کامل پاک هستند و مصرف ندارند اما اینطور هم نیست که اعتیاد با هر روش درمانی، به بهبودی کامل برسد و قطعی درمان شود.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه افراد مصرف کننده نیازمند مراقبت همیشگی هستند حتی در صورت ترک کردن، گفت: این افراد باید بدانند که تحت تأثیر آسیب‌های اجتماعی هستند و سیستم روانی و فیزیولوژیکی آن‌ها این زمینه را دارد که با کوچک ترین استرس دوباره برگردند و مصرف را شروع کنند.

قربانی عملکرد رسانه ملی و اداره پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر را در زمینه آگاهی بخشی به خانواده‌ها مناسب ارزیابی کرد و افزود: دستگاه‌ها نیز باید پای کار باشند و ما هم در حوزه درمان تنوع سبد درمانی را دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری زیستی، روانی و اجتماعی است گفت: در حال حاضر عمده اقداماتی که برای درمان اعتیاد صورت می‌گیرد در بعد زیستی است و داروهای خیلی مطمئن مانند متادون وجود دارند اما در تلاشیم که امسال داروی بوپرنورفین را به عنوان داروی مطمئن‌تر از متادون ترویج دهیم و برنامه‌های دارویی جدیدتری هم داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha