۲ کارگاه تخصصی و رونمایی از کتاب در ساری بر پا شد

کارگاه آموزشی تخصصی تولید محتوا و ویراست کتاب در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران با حضور ناشران و نویسندگان در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، همزمان با برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب، دو کارگاه تخصصی تولید محتوای کتاب و ویراست کتاب برگزار و این کارگاه‌ها که با استقبال فعالان حوزه نشر استان روبرو شد به صورت عملیاتی درباره مباحث تولید کتاب و مشکلات این حوزه بحث و بررسی شد.

علی رمضانی پاجی مدرس کارگاه آموزشی تخصصی تولید محتوای کتاب ظهر سه شنبه در کارگاه تخصصی به برخی از چالش‌های این حوزه اشاره و خواستار توجه ناشران و فعالان حوزه نشر به مباحث اساسی تولید محتوا شد.

وی با تاکید بر توجه به مقدمه و پیشگفتار در تولید محتوا، افزود: کتاب‌ها از دو لحاظ ساختاری و محتوایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و انتظار است که نویسندگان و ناشران برای محتوا وقت بیشتری گذاشته و حساسیت بیشتری خرج دهند.

رمضانی پاجی خاطر نشان کرد: مسئله بعدی که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که در صفحه آرایی حساسیت‌های لازم را اعمال کنند.

در ادامه زین‌العابدین درگاهی مدرس کارگاه ویراستاری در جمع ناشران و نویسندگان اظهار کرد: ویراستار زمینه ارتقا یک متن را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ناشر باید مقررات قانونی که برای نشر کتاب وجود دارد را به ویراستار و نویسنده متذکر شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ویراستار یک مشاور برای دفتر نشر است، افزود: متن باید زیر نظر متخصص از یک فیلتر مناسب رد شود در غیر این صورت ناشر روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

رونمایی از کتاب

همچنین در این نمایشگاه کتاب «تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه» اثراسدالله عمادی شاعر، نویسنده و داستان نویس ساروی در نمایشگاه کتاب مازندران رونمایی شد.

اسدالله عمادی پیرامون پیشینه فعالیت‌های پژوهشی - فرهنگی خود و اُلفت و انس با ادبیات و شعر و داستان توضیح داد: این اشتیاق و علاقه از دوران تحصیل در مدرسه، دبیرستان و همین طور ورود به دانشگاه آغاز شد.

این نویسنده مازندرانی با اشاره به اینکه این کتاب را برای شناسایی تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه که در جنوب شرقی البرز واقع شده، منتشر کردم، تاکید کرد: این سرزمین میراث فرهنگی و تاریخی قوی و غنی داشته و مردان نام آور در عرصه فرهنگ، هنر، علم و سیاست را در خود جای داده است.

عمادی افزود: تصمیم دارد آخرین پژوهش خود را که «رازهای خاموش مازندران» نام دارد، به نگارش درآورد. این اثر ادبی به ابهامات تاریخ و فرهنگ باستانی استان می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha