تلف شدن ۱۰۰ راس دام در اثر وقوع سیل و تگرگ در جیرفت

فرماندار شهرستان جیرفت از تلف شدن ۱۰۰ راس دام سبک بر اثر وقوع سیل و تگرگ در بخش اسفندقه و همچنین وارد آمدن خسارت به مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد بلندنظر گفت: براساس اعلام مرکز هواشناسی، بارش‌ های رگباری و موسمی از نیمه شب گذشته در بالادست شهر جیرفت، دامنه‌ های کوهستانی و بخش اسفندقه آغاز شده است.

وی افزود: بر اثر بارش تگرگ و سیل شب گذشته در روستای شورآباد بخش اسفندقه، تعداد ۱۰۰ راس دام سبک تلف شدند.

فرماندار جیرفت، تصریح کرد: همچنین تگرگ و سیل به پنج هکتار از مزارع کشاورزی شامل: پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی و سه هکتار از گلخانه ها خسارت وارد کرد، که میزان این خسارت ها توسط کارشناسان در دست بررسی است.

بلندنظر یادآور شد: همچنین با حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در مناطقی که تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار گرفتند، سه فرد گرفتار در سیلاب نیز نجات یافتند.

وی، با اشاره به هشدار هواشناسی درباره احتمال بارندگی های سیل آسا و بروز صاعقه، از مردم درخواست کرد: از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه ها جدا خودداری کنند.

بلندنظر خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین؛ از اتراق در دامنه کوه ها و کوهنوردی خودداری کنند و کشاورزان و دامداران نیز تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha