۷۰ درصد مشاغل در سال۲۰۳۰ در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی با بیان اینکه هوش مصنوعی به توسعه علوم‌انسانی کمک می‌کند گفت: ۷۰ درصد اشتغال در سال ۲۰۳۰ در بخش هوش مصنوعی خواهد بود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر احمد قاسمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی گفت: ما زمان زیادی را از دست دادیم و استفاده چندانی از هوش مصنوعی در آموزش نکردیم.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در بخش مغز افزار و عموماً در این فضای مطالعاتی قرار دارد افزود: هوش مصنوعی در ورودی فرآیند، اطلاعات موجود در وب را پردازش می‌کند و با قدرت پردازش داده‌ها و ارزیابی آنها اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار ما قرار می‌دهد.

قاسمی خاطرنشان کرد: هم اکنون مبحث قدرت تحلیل و تصویر سازی و تفکر سیستم در هوش مصنوعی مطرح است و اینجاست که نسل جدید کاربرد هوش مصنوعی نیز مطرح می‌شود.

وی با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در بحث آموزش گفت: هوش مصنوعی اطلاعات را جستجو و طبقه بندی و تحلیل کرده و تحولی در آموزش در دنیا ایجاد می‌کند و از روش اطلاعات میدانی و دسترسی به اطلاعات محدود به سمت اطلاعات نامحدود حرکت می‌کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی اظهار کرد: ما در سیستم سنتی آموزش و پژوهش به دیتای کمی دسترسی داشته و مطالعات میدانی انجام می‌دادیم و با صرف زمان حدأقل چند روز به نتیجه می‌رسیدیم اما الان بنا به نیاز آموزشی خودمان در کسری از ثانیه چند میلیون ترابایت دیتا را در کنار خود داشته و کتابخانه جهانی را در اختیار داریم.

قاسمی با بیان اینکه تغییرات دنیای آموزش به صورت دقیقه‌ای اتفاق می‌افتد گفت: قدرت تحلیل سیستم و حجم داده‌ها با هوش مصنوعی بالا رفته و به راحتی افراد به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز درک درستی از هوش مصنوعی وجود ندارد تأکید کرد: حاکمیت باید در زمینه هوش مصنوعی زیر ساخت‌ها را فراهم کند اما گام اول این است که درک و بینش درستی از این فناوری داشته باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها و همه رشته‌ها را ضروری خواند و گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند چرا که این فناوری گستره اشتغالزایی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی دانش علوم انسانی است و به توسعه علوم‌انسانی کمک می‌کند افزود: ۷۰ درصد اشتغال در سال ۲۰۳۰ در بخش هوش مصنوعی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha