کد خبر: 197773
۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
بازار گردشگری سلامت در دست دلالان

مجید حلاج زاده معتقد است که ورود گردشگران سلامت به کشور دردی از اقتصاد دوا نمی‌کند؛ چون یک عده دلال این افراد را وارد کشور می‌کنند و طبق تعرفه‌های پزشکان مبلغی را به بیمارستان پرداخت می‌کنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر مجید حلاج زاده رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور درباره نقش گردشگری سلامت در رونق اقتصادی اظهار کرد: هدف اصلی از گردشگری سلامت، ارائه خدمات پزشکی به گردشگران خارجی است.

وی جذب توریسم‌های سلامت را وابسته به ارائه خدمات باکیفیت در کشور مقصد دانست و افزود: ما بین کشورهای همسایه رقیب سرسختی به اسم ترکیه را داریم که در حوزه گردشگری سلامت به‌شدت فعال است و خدمات بسیار خوب و باکیفیتی ارائه می‌دهد.

حلاج زاده تصریح کرد: ما پزشکان نخبه و بسیار خوبی داریم؛ مثلاً پزشکان ما در حوزه کاشت مو و ابرو حرف اول دنیا را می‌زنند؛ اما باید همه مسائل دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان خدمات گردشگری سلامت باکیفیتی را به بیماران ارائه داد.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه هزینه درمان و زیبایی در ایران برای خارجی‌ها بسیار ارزان است گفت: حدود ۱۰ درصد از گردشگران سلامت، ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند که ۹ درصد آنها صرفاً برای دریافت خدمات دندانپزشکی و عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان بسیار زیادی آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند اظهار کرد: اخیراً شهردار کهریزک برای احداث یک مرکز درمانی برای توریسم سلامت در این منطقه اعلام آمادگی کردند و به دلیل نزدیکی این منطقه به فرودگاه و امکان جذب توریست سلامت، پیگیر جذب سرمایه‌گذار در این زمینه هستیم.

حلاج زاده احداث مراکز درمانی در کشورهای همسایه را به‌عنوان یک مانع و سیاست ضد رونق گردشگری سلامت دانست و افزود: بیمارستان‌های ترکیه پزشکان نخبه ایرانی را جذب بیمارستان‌های خود می‌کنند تا از این طریق درآمدزایی کنند.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور، تبلیغات را از جمله زیرساخت‌های جذب توریست سلامت عنوان کرد و گفت: ورود گردشگران سلامت به کشور دردی از اقتصاد را دوا نمی‌کند؛ چون یک عده دلال این افراد را وارد کشور می‌کنند و پولش را می‌گیرند و طبق تعرفه‌های پزشکان مبلغی را به بیمارستان پرداخت می‌کنند.

وی مطرح کرد: اگر ما یک بیمارستان را به توریست سلامت و با هزینه ارزی اختصاص دهیم و کار را ضابطه‌مند کنیم درآمد ارزی خواهیم داشت در غیر این صورت ورود گردشگران سلامت هیچ نفعی برای کشورمان ندارد.

حلاج زاده ضمن اعلام آمادگی مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور برای جذب گردشگران سلامت گفت: ما در ۶۳ کشور دنیا دفتر داریم و آمادگی خود را برای کمک‌کردن به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در جذب توریست اعلام می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha