«رویداد حمل و نقل هوشمند و دانش بنیان» در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس گروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد فناوری فضایی از برگزاری «رویداد ملی حمل و نقل هوشمند و دانش بنیان» خبرداد و گفت: جوایزی به ارزش ۲۷ میلیون تومان برای ایده‌های برتر در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر شهاب خدامرادی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فراخور مناسبت‌ها و فواصل زمانی معین رویدادهایی را برگزار می‌کند تا ضمن شناسایی تیم‌ها و استعدادهای برتر در حوزه حمل و نقل، این تیم‌ها بتوانند ایده‌های خود را مطرح کرده و حمایت شوند.

وی از برگزاری رویداد ملی حمل و نقل هوشمند و دانش بنیان در اردیبهشت ماه خبرداد و افزود: این رویداد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با محوریت حوزه حمل و نقل هوشمند و دانش بنیان برگزار می‌شود.

رئیس گروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل هوشمند در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما ایده‌هایی که در راستای افزایش مسئولیتِ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین و توسعه و تجاری سازی وسایل نقلیه پاک و الگوی مناسب شهرسازی باشد را برای بخش دانش آموزی این رویداد در نظر گرفتیم.

خدامرادی مهلت ارسال ایده‌های دانش آموزی و دانشجویی را تا ۷ اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: جوایزی به ارزش ۲۷ میلیون تومان برای ایده‌های برتر در محور مدیریت هوشمند و دانش بنیان ترافیک، افزایش مسئولیت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و رعایت قوانین و بهبود رفتارهای ترافیکی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تعدد خودرو در سطح کلانشهرها و ترافیک بسیار بالا، استفاده از تمامی ایده‌ها و فناوری‌هایی که منجر به کاهش ترافیک شود برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه «رویداد ملی حمل و نقل هوشمند و دانش بنیان» در حاشیه اجلاس کلانشهرها در نیمه اردیبشت ماه در اصفهان برگزار می‌شود گفت: ایده‌های برتر در حوزه کاهش ترافیک مورد بهره برداری و استفاده کلانشهرها واقع خواهند شد.

خدامرادی اظهار کرد: ما در معاونت علمی و فناوری با بسیاری از بخش‌ها به ویژه خودروسازان، وزارت صمت، وزارت ارتباطات، وزارت راه و شهرسازی، اپراتورها و شرکت‌های دانش بنیان در تعامل هستیم و بحث هوشمندسازی حمل و نقل و مباحث دانش بنیانی را دنبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha