از هر چهار باند سرقت، یک باند مربوط به اتباع بیگانه است

فرمانده انتظامی استان کرمان، با بیان اینکه از هر چهار باند سرقت یک باند مربوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند، تأکید کرد: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اتباع در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری با موضوع "سرقت" اظهار داشت: میزان سرقت در استان کرمان از میانگین کشوری هفت دهم درصد کمتر است.

وی بیان کرد: با ۸۰ تن کشفیات مواد مخدر در استان کرمان، رتبه دوم کشوری در سال گذشته را داشته‌ ایم و ۲ هزار و ۴۴۶ انواع قبضه سلاح کشف کردیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان، گفت: ۳۶۲ هزار تبعه بیگانه در استان‌ کرمان داریم که در سرقت‌ها ها و تصادفات با آمار بالای تلفات و مصدوم تاثیر دارند و از هر چهار باند سرقت یک باند مربوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند و همچنین در زمینه سرقت خرد و مالخری فعالیت زیادی دارند.

سردار ناظری ادامه داد: با توجه به اجرای طرح ساماندهی اتباع در سال گذشته، طی سه ماهه نخست پارسال دستگیری اتباع را نداشتیم.

وی عنوان کرد: ۲۷ سازمان ۱۷۷ وظیفه را در حوزه سرقت بر عهده دارند و جرم سرقت از دغدغه‌ های مردم رهبری و اولویت فرمانده انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان، اضافه کرد: طی شبانه‌ روز ۵۶۰ واحد گشتی پلیس در استان کرمان کار می‌ کنند و امیدواریم بقیه دوستان هم برای کنترل سرقت‌ ها کمک کنند.

سردار ناظری از هزینه‌ کرد ۱۲ میلیارد تومان بودجه دولتی برای معتادان متجاهر در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: نقش اتباع بیگانه در جرائم مهم بسیار زیاد شده است و بیشتر سارقان آنها زیر ۱۸ سال هستند و گاهی بدون مجازات به جامعه برمی‌ گردند و باید این افراد را با خانواده‌ های‌ آنان از کشور طرد کرد.

وی خواستار تشکیل شعبه ویژه به رسیدگی جرائم اتباع در دادگستری کل استان کرمان شد و ابراز داشت: این شعبه باید قاضی ویژه داشته باشد، تا بتواند تکرار جرائم این افراد را ببیند و برخورد لازم صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و برای تامین امنیت با هیچ فردی شوخی نداریم، خاطرنشان کرد: باید اسلحه خانه تاسیس شود، تا سلاح‌ های مجاز در اسلحه خانه‌ ها نگهداری شود و سلاح‌ های غیرمجاز هم باید ساماندهی شوند و این در حالی‌ است که کشفیات سلاح در سال گذشته طی سال‌ های بعد از انقلاب اسلامی بی‌ نظیر بوده است و خلع سلاح بعضی افراد را هم انجام دادیم.

دادگستری کل استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha