بیش از ۴ هزار نفر در زنجان موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،از پرداخت بیش از ۱۸۹ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای چهار هزار و ۳۹۸ نفر مستاجر در سال ۱۴۰۱ در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، بهزاد کردلو با اشاره به روند ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان، اظهار کرد: از خردادماه سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۶۲۹ نفردر استان زنجان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه http://saman.mrud.ir ثبت نام کردند.

وی جمعیت خانوار ثبت نام شده را بیش از ۴۲ هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا حدود ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان حائز شرایط برای دریافت وام ودیعه مسکن شدند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۶۱ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و سه هزار و ۲۲ نفر در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه هستند،گفت: ۴۵۴ نفر هم در مرحله تشکیل پرونده هستند.

۳۰درصد متقاضیان ودیعه مسکن در زنجان موفق به دریافت وام شدند

کردلو با بیان اینکه خوشبختانه برای چهار هزار و ۳۹۸ نفر معادل ۳۰.۶ درصد تسهیلات ودیعه مسکن در استان پرداخت شده است،تاکید کرد: میزان ودیعه پرداختی به این تعداد نیز ۱۸۹ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۴۲ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شدند، تاکید کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان حداکثر ۴۰ میلیون تومان بود و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۴۰۱.۱.۱ بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.

گفتنی است در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۲ هزار ۷۰۹نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام کرده بودند که سه هزار و ۴۱۷ نفر در استان زنجان موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند که مبلغ ان بیش از ۸۵ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha