واقعه طبس، یکی از مصادیق حقانیت انقلاب اسلامی است

امام جمعه طبس گفت: حقانیت انقلاب اسلامی صدها و هزاران مصداق دارد که یکی از این مصداق‌ها واقعه طبس است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی از طبس، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس امروز در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس که در مسجد شکر این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: حقانیت انقلاب اسلامی صدها و هزاران مصداق دارد که یکی از این مصداق‌ها واقعه طبس است.

وی افزود: واقعه طبس برگ زرینی در پرونده انقلاب اسلامی ایجاد کرد و مایه اقتدار انقلاب و نظام اسلامی شد.

وی با بیان اینکه شهید محمد منتظر قائم به عنوان تنها شهید این واقعه و منشاء عزت و عظمت برای انقلاب اسلامی است گفت: حادثه طبس یک واقعه و نه یک رخداد است که برای همیشه در تاریخ انقلاب اثرگذار و ماندگار شد.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه خداوند متعال همیشه پشتیبان انقلاب ما بوده است خاطرنشان کرد: به ذهن هیچ یک از مردم ایران خطور نمی‌کرد که در این صحرای دوردست، دشمن با رصدهای اطلاعاتی کامل نیروهای خود را با تجهیزات و امکانات نظامی پیشرفته پیاده کند و با امداد غیبی شکست بخورد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان ما اشتباهات محاسباتی زیادی داشتند و به خاطر اشتباهات محاسباتی ضربه هم خورده‌اند افزود: چرا که دشمنان این امدادها و نیروی غیبی الهی را در مخیله خود نمی‌توانند بگنجانند.

وی اظهار داشت: امام راحل درخصوص واقعه طبس فرمودند «شن‌ها مامور خداوند بودند» همچنین جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه دشمن، فتنه‌ها و کودتاهای تمام عیار از دیگر اسناد گویای حقانیت نظام و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما میراث‌دار برکت خون صدها هزار شهید از جمله شهید منتظر قائم هستیم گفت: شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند تا این شجره طیبه آثار و برکات فراوانی در سطح جهان تحت عنوان بیداری اسلامی داشته باشد.

امام جمعه طبس عنوان کرد: امروز تحلیلگران یکی از مهمترین عوامل ضعف آمریکا و اسرائیل را وجود انقلاب اسلامی می‌دانند و همه به خصوص نسل جوان بدانند که انقلاب اسلامی ما از یک حقانیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: دشمن در همه فتنه‌ها و توطئه‌هایی که علیه نظام اسلامی طراحی کرده، شکست خورده و امروز دشمنان در طرح جدیدی که علیه نظام و انقلاب اسلامی دیده‌اند به دنبال ترویج گناه، بی‌بند و باری و فساد هستند.

وی گفت: در وصیت‌نامه شهدا چقدر پیام‌هایی تحت عنوان حفظ نظام و انقلاب، حفظ ارزش‌ها و ارزش‌مداری، رعایت حیا، عفاف و نجابت داریم و دشمنان امروز می‌خواهند از راه ترویج گناه و فساد، انقلاب اسلامی را به چالش بکشانند که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: همه مردان و زنان به خصوص نسل جوان و نوجوان به عنوان نقش اثرگذار آینده باید موضوع حیا، عفاف و حجاب را به عنوان یک اصل و قانون در دستور کار قرار دهند تا بار دیگر دشمنان مایوس شوند و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت برسد.

شکرگزاری برای امداد غیبی و نصرت الهی

صدیقه بیگم مدرس ثانوی، همسر شهید محمد منتظر قائم تنها شهید واقعه طبس نیز در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم نوعی شکرگزاری از امداد غیبی و نصرت الهی است.

وی با بیان اینکه حادثه طبس سرآغازی برای دفع هیمنه آمریکا زیر شن‌های روان و اضمحلال قدرت آمریکاست افزود: صحرای طبس در طول تاریخ، تفسیر مجدد سوره فیل و شکست قلدران لشکر ابرهه توسط پهپادهای بدون سرنشین خداوند و حادثه عبرت‌آموز در تاریخ معاصر است.

وی اظهار داشت: ناکامی آمریکا در توطئه‌های شوم، حقانیت انقلاب و جمهوری اسلامی است چرا که پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی جهان در برابر اراده الهی و شن‌های صحرای طبس حرفی برای گفتن نداشته و ندارند.

همسر شهید گفت: به فضل الهی و مقاومت و ایستادگی ملت قهرمان ایران تحت امامین انقلاب، انقلاب اسلامی مقتدرتر از گذشته آرمان‌ها و اهداف را دنبال می‌کند و دشمنانش در حال افول و ضعیف شدن هستند، این جمله تاریخی امام راحل که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» برای جهانیان در حال اثبات شدن است.

وی افزود: اینجانب همسر شهید محمد منتظر قائم ضمن قدردانی و سپاس از همه مسئولان و عزیزانی که برای این مراسم برنامه‌ریزی کردند چند جمله را به عنوان تکلیف یادآور می‌شوم.

مدرس گفت: اول از همه مردم ایران و جهان اسلام عاجزانه می‌خواهم این جملات ارزشمند سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند و به آن عمل کنند،«والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی دلی و همدلی ما با این حکیمی است که امروز عرصه انقلاب را به دست دارد».

وی با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگترین میراث حضرت روح‌ الله و ضامن ثبات و تعالی جمهوری اسلامی است افزود: ولایت فقیه نعمتی بزرگ برای جهان اسلام و بشریت است و به کسانی که با بن بست‌های فکری و طرح مسائلی مانند رفراندوم به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند اعلام می‌کنیم که اتحاد و وحدت ملی همه گروه‌ها وظیفه شرعی و عقلی و مهمترین راهبرد برای شکست دشمن است.

همسر شهید منتظر قائم در سومین نکته خود اظهار داشت: حجاب یکی از ضروریات دین مبین اسلام است و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب فروپاشی بنیاد خانواده‌ها می‌شود، ضمن قدردانی و حمایت از بیانیه وزارت کشور و نیروی انتظامی از همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه می‌خواهیم تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار افول خود را نظاره‌گر است و با امپراتوری رسانه خود با استفاده از تحریف و کتمان حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی و وارونه سازی واقعیت‌ها به دنبال ایجاد ناامیدی و از بین بردن یکپارچگی ایران اسلامی است لذا از تمامی جریان‌های دلسوز کشور می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین، بیان حقایق و ارزش‌های انقلاب اسلامی، توطئه شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

مدرس افزود: در پایان ضمن حمایت قاطع از دولت انقلابی آیت الله رئیسی و خدمتگزاران پرتلاش نظام انتظار داریم به پاس وفاداری همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها به ویژه راهپیمایی روز قدس امسال و ۲۲ بهمن سال گذشته با اتخاذ اقدامات اساسی برای مهار تورم و رشد تولید، تنگناها و فشارهای معیشتی این ملت عزیز را مرتفع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha