اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تامین انشعاب  مساکن ملی مورد نیاز است

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی، گفت: برای تامین هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، موسی زارع پور در اولین جلسه شورای مسکن در سالجاری در سالن جلسات استانداری زنجان، با بیان اینکه انسجام و هم افزایی بین مدیران این استان قابل تقدیر است و این مهم جای خوشحالی دارد،اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشران است و باید این مهم تثبیت شود.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سطح کشور احداث شد، افزود: از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی در بخش خود مالکی در بافت شهری بوده و از امتیاز مسکن مهر استفاده شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر هم توسط دولت و تعاونی‌ها در ۶۸۲ نقطه کشور ساخته شد.

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی، با تأکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد، زمین توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است، افزود: از این تعداد ۹۱۲ هزار واحد احصا شد که دراین میان بر اساس برآوردهای اولیه هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب در طرح‌هاح نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است یعنی طبق برآوردهای اولیه هزینه هر انشعاب آب، برق و فاضلاب به صورت میانگین از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان است که براساس اقلیم هر استان هزینه ها مغییر است.

زارع پور در امور مساکن ملی، تأکید کرد: قانون نهضت ملی مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن، راه تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مساکن ملی را پیش بینی کرده است.

وی با اشاره بازدیدی که از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب شهر زنجان داشتند، گفت: خوشبختانه ساخت و سازهای انجام شده بسیار قابل تقدیر بود و نسبت به خیلی از استانها عملکرد قابل توجهی دارد.
این مسئول ابراز کرد: به عنوان مشاور وزیر نیرو در مساکن ملی،خوشبختانه این استان پیشرفت فیزیکی خوبی در امر ساختمانی (عمرانی) پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و جای خوشحالی دارد و امیدوارم این موفقیت تداوم داشته باشد.

زارع پور همفکری و تعامل بسیار خوبی در بین مدیران شرکتهای خدمات رسان وجود دارد و باید این همراهی با اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تقویت شود.

وی افزود: تامین زیر ساختهای داخلی سایت پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان از محل مولد سازی تامین شده که اقدام بسیار خوب بوده و قابل تحسین است و خوشبختانه عملیات تامین زیرساخت های مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان نیز جلوتر از سایر استان ها است.

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی افزود: توجه ویژه به اختصاص اعتبار از (منابع ملی و عمومی در اختیار) وزارت نیرو برای تامین زیرساخت آب و برق پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان مورد توجه ویژه خواهد بود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha