جای خالی فرهنگ در مسائل مربوط به تولید در استان کرمان

استاندار کرمان؛ مشکل تولید در استان را فرهنگی دانست و تصریح کرد: عموما دستگاه‌ های دولتی نگاه مثبتی به تولید کننده ندارند و عده‌ ای سعی کمک به تولید کننده را ندارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ۷ اردیبهشت ماه در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با موضوع بررسی راهکارهای تولید صادرات‌ محور برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، مسئله اول کشور را اقتصاد دانسته‌ اند و در نامگذاری سال‌ ها نیز توجه همه مسئولان را به این حوزه معطوف کرده‌ اند.


وی بیان کرد: طی سال‌ های گذشته تلاش‌ ها و زحماتی در بحث اقتصاد انجام شده و رونق‌ هایی را نیز شاهد هستیم، اما با نقطه مطلوب فاصله دارد.


استاندار کرمان با بیان اینکه ساختارهای لازم برای تولید و صادرات در کشور وجود دارد، تاکید کرد: با همکاری معاونت اقتصادی استانداری، اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌ ها، فرآیند تولید تا صادرات را رصد کرده و پیشنهاد اولویت‌ دار ارائه شود.


فداکار، مشکل تولید در استان را فرهنگی دانست و تصریح کرد: عموما دستگاه‌ های دولتی نگاه مثبتی به تولیدکننده ندارند و عده‌ای سعی کمک به تولید کننده را ندارند.


وی با بیان اینکه تولید صادرات‌ محور به مجموعه‌ ای از اقدامات نیاز دارد و تولید کننده نیز باید به دنبال آموزش باشد، افزود: تمام تولیدکنندگان ما صادراتی نیستند، اما باید نیاز بازار را بشناسند و متناسب با ظرفیت آن تولیدات را انجام دهند.

استاندار افزود: باید مشکل کمک نکردن به حوزه تولید را با آموزش و ترویج فعالیت های فرهنگی برطرف کرد، که خوشبختانه در برخی موارد کار خوب پیش رفته است، به گونه ای که برخی واحدهای تولیدی که هنوز حتی زمین اجرای پروژه را دریافت نکرده اند، قرارداد فروش امضا کرده و از ابتدا به فکر فروش بوده اند.

فداکار ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان ما صادرکننده نیستند؛ اما باید بازارها را بشناسند؛ تا بر اساس نیاز آنها کالا تولید کنند.

وی تصریح کرد: ساختار کارگروه صادرات در استان کرمان وجود دارد و این کارگروه باید فرآیند تولید صادرات محور را رصد و پیشنهادات را با اولویت بندی مشخص در حوزه های گمرک، استاندارد، جهاد کشاورزی و صمت ارائه دهد، چرا که عدم مهار تورم به تولید لطمه می زند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha