صادرات رمز توسعه استان کرمان است/ صادرات ۳ میلیارد دلاری استان کرمان در سال

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، با اشاره به صادرات ۳ میلیارد دلار در سال از استان کرمان، گفت: اراده ما در اتاق بازرگانی بر این است که از فرصت صادرات تولیدمحور برای تولید با کیفیت استفاده کنیم، زیرا صادرات رمز توسعه کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی طبیب زاده در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی راهکارهای تولید صادرات محور؛ افزود: کرمان از نظر حجم تولید محصولات مختلف مشکلی ندارد و در جنوب و شمال استان محصولات متنوعی تولید می شود، اما باید تولید صادرات محور و با کیفیت مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: سعی می شود در سال جاری مسائل مهم مربوط به صادرات و بحث سرمایه گذاری مطرح شود؛ تا تولید با کیفیت در مسیر صادرات افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، به تجربه موفق تولید صادرات محور در کشورهای مالزی، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن، ویتنام و اخیرا بنگلادش اشاره و تصریح کرد: در این کشورها رشد فزاینده صادرات با تولید کالاهای با کیفیت، قیمت مناسب و بسته بندی خوب شکل گرفته است.

طبیب زاده، عنوان کرد: طی سال های اخیر عمده محصولات صادراتی ما خرما، پسته، مشتقات فولاد و مس بوده و بازارهای صادراتی و صادرکنندگان ما نیز محدود و کم هستند؛ اما کالای با کیفیت و با ارزش افزوده کمتر تولید می شود و دستگاه های دولتی نگاه مثبتی به تولید ندارند.

وی؛ با اشاره به شعار "مهار تورم و رشد تولید" اظهار داشت: باید برنامه‌ها را به ‌نحوی جهت دهیم‌ که به افزایش ارزش افزوده و تولید برسیم و تا پایان سال سعی می‌ کنیم، موضوعات مهم صادرات مطرح و راهکار برای رفع مشکلات ارائه شود و بحث سرمایه‌ گذاری هم به‌ طور جدی دنبال می‌ شود.


رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان؛ ابراز داشت: کالا باید با تفکر صادراتی تولید و قدرت رقابت، قیمت مناسب، کیفیت و بسته‌ بندی خوب داشته باشد و این در شرایطی‌ ست که در کرمان تولید انبوه انجام می‌ شود؛ اما به ارزش‌ افزوده توجه نمی‌ شود.


طبیب زاده؛ همچنین از صادرات ۳ میلیارد دلار در سال از استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: کالای باکیفیت و باارزش افزوده در استان کرمان تولید نمی‌ شود.


وی اظهار داشت: در سال جاری این تکلیف را گذاشته‌ ایم و شفاف می‌ گوییم برای صادرات تولیدمحور چه می‌خواهیم انجام دهیم تا در معرض قضاوت قرار گیریم.


رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان؛ خاطرنشان کرد: اراده ما در اتاق بازرگانی بر این است, از این فرصت برای تولید با کیفیت استفاده کنیم، زیرا صادرات رمز توسعه کرمان است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha