عنصر محوری خانواده در سبد فعالیت کانون پرورشی گنجانده می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور، گفت: کرد: در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان عنصر خانواده را به عنوان عنصر محوری قرار داده ایم و در سبد فعالیت ها گنجانده خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، فرهاد فلاح روز پنجشنبه(۷ اردبیهشت ماه) در آیین تکریم و معارفه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر مقام معظم رهبری تأکید کردند جنگ علیه خانواده بود، اظهار کرد: ولی متاسفانه به این موضوع خیلی پرداخته نشد، اما به نظر می‌رسد که موضوع بسیار مهم است.

وی با اینکه فروپاشی بیان خانواده یکی از اهداف جدی نظام سلطه است تا بتواند منافع خود را حفظ کند، افزود: باید این موضوع را در کشور خودمان به عنوان هشدار بدانیم و نسبت به این حرکت برنامه ریزی داشته باشیم‌.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با بیان اینکه ریشه یابی جنگ علیه خانواده، شاید در نگاه اول هدف مستقیم باشد اما برای دستیابی به این موضوع از راهکار ها و راهبرد های مهمی استفاده کرده اند، بیان کرد: یکی از این روش ها و راهکارها که به کار گرفته شده است و امروزه در دنیا شاهد آن هستیم توسعه فردگرایی و ترجیح دادن لذت های فردی و لذت های گروهی است، که از مهمترین اقدامات رخ داده شده و شکل گرفته است که در بر اساس آن نظام خانواده را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

فلاح با بیان اینکه در حوزه فرزند آوری اولین تهدید برای منفعت گرایی، لذت فردی و منافع شخصی وجود دارد تولد فرزند است، اظهار داشت: کاهش جمعیت خانواده و پرهیز از فرزند آوری و تهدید داشتن فرزند و نگهداری از کودک به عنوان تهدیدکننده منافع فردی انسان است که در حوزه زمان به صورت جدی ترویج داده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات جدی که به عنوان موانع جدی فردی در غرب بیان می‌شود بحث ازدواج رسمی است، بیان کرد: ازدواج رسمی یکی از عوامل اصلی و مانع جدی رسیدن بانوان به حوزه منافع فردی بوده که امروزه در دنیا به صورت جدی شاهدیم که عملا ثبت ازدواج اتفاق نمی افتد.

این مسئول با بیان اینکه در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان یکی از ارکان جدیدی که به فعالیت هایمان اضافه کرده ایم و با جدیت هستیم عنصر خانواده است، افزود: قهرمان قصه ما در کانون تاکنون کودکان و نوجوانان بودند ، ولی اکنون آن چیزی که برای ما امروزه مهم است کودک و نوجوان به عنوان یک هدف فرهنگی حفظ خواهد شد اما قهرمان قصه ما در این کانون در فرایند های زمانی پیش رو پدران و مادران خواهد بود، چرا که نیاز جدی جامعه فعلی است.

فلاح ، اظهار کرد: امروزه خانواده ها با یک سری سوالات بسیار زیادی مواجه هستند که متأسفانه در جامعه ما کسی برای پاسخ گویی سوالات فعلی پدران و مادران آماده نشده است و جایی برای پاسخ گویی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از معظلات جدی ما واماندگی تربیتی خانواده هاست که برای پاسخ گویی آن آمادگی نداریم، بیان کرد: در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان عنصر خانواده را به عنوان عنصر محوری قرار داده و در سبد فعالیت ها گنجانده خواهیم داد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با بیان اینکه از جمله ارکان دیگری که در این کانون در حوزه کودک و نوجوان در نظر گرفته ایم بحث مدرسه است، خاطر نشان کرد: طرح کانون مدرسه در این کانون چند دوره برگزار شد که خوشبختانه طرح موفقی بود که این طرح توسط وزیر آموزش و پرورش مجددا برای اجرا در سطح کشور امضا شد.

فلاح تصریح کرد: طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در مدارس سطح کشور اجرا شد و انشاء الله در سال آینده طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح کانون مدرسه را به عنوان طرح ملی مورد توجه قرار خواهدگرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت، در پایان این مراسم علیرضا عیسی خانی به عنوان مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان معرفی و از زحمات شیرین دارایی مدیر سابق این کانون تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha