عملیات توسعه و بهسازی بخش سکته حاد مغزی بیمارستان ولیعصر(عج) آغاز شد

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج ) زنجان با اشاره به آغاز عملیات بهسازی وتوسعه فضای فیزیکی واحد SCU (سکته حاد مغزی) این مرکز گفت: اعتبارات این پروژه از محل خیرین و بخش دولتی تأمین و در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ دکترحمیدقهرمانی ، اظهار کرد: با مساعدت و همکاری‌های هیئت امناء مرکز عملیات بهسازی و توسعه فضای فیزیکی بخش SCU (سکته حاد مغزی) بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) آغاز شد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب در روند ارائه خدمات درمانی به مراجعه‌کنندگان واجد شرایط(سکته حاد مغزی) آغاز شده است، افزود: در این پروژه تعداد تخت‌های بستری بخش SCU از ۷ تخت موجود به ۱۵ تخت ارتقاء یافته و اعتبارات این پروژه از محل خیرین و بخش دولتی تأمین و در حال ساخت می‌باشد.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج ) زنجان، بیان کرد: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران، سومین عامل مرگ ومیر در جهان و اولین عامل ناتوانی در دنیا و قابل درمان است.

قهرمانی ادامه داد: مرکز درمان سکته حاد مغزی SCU این دانشگاه به واسطه به‌کارگیری رویکردعلمی، همگرایی بین علوم پزشکی و ادغام حوزه‌های آموزشی-تحقیقاتی با نظام ارائه خدمت، توانسته است در سطوح ملی و بین‌المللی به جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است و در آن، بیماران سکته مغزی تحت مراقبت‌های ویژه و درمان‌های اختصاصی از جمله داروهای حل‌کننده لخته قرار می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه از زمان تأسیس این مرکز تاکنون بیش از یک‌هزار و ۴۶۰ بیمار سکته مغزی تحت درمان با داروی ترومبولیتیک قرار گرفته‌اند، افزود: این روند منجر به کاهش قابل توجه مرگ و میر و عوارض سکته مغزی در استان شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha