۳۴۶ نیروی جدید معلم جذب آموزش و پرورش استان زنجان می‌شود/ رضایت ۷۰ درصدی رتبه بندی معلمان در زنجان 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش یک هزار و ۹۸۳ نفر شرکت کننده از استان بود، گفت:  پس از اعلام نتایج آزمون از این تعداد ۳۴۶ نیروی جدید معلم جذب آموزش و پرورش استان زنجان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ علی اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بمناسبت هفته معلم ضمن تبریک این ایام با بیان اینکه طبق روال هر ساله هفته نکوداشت برگزار میشود که امسال نیز از ۱۲اردیبهشت ماه به صورت کشوری و استانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: از جمله این برنامه ها دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری، پاسداشت شهید مطهری در قم ، مراسم سراسری تقدیر از معلمان توسط دانش آموزان و اولیا، برنامه بزرگداشت معلمان فقید و شهید، تقدیر از معلمان پژوهشگر، ورزشکار ،جهادگر و.‌... به صورت سراسری و استانی است.

رضایت ۷۰ درصدی معلمان استان زنجان نسبت به رتبه بندی

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در نشست در خصوص رتبه بندی معلمان استان، بیان کرد: در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، مهم‌تر از بحث افزایش حقوق و حل مشکل معیشت معلمان، بحث ارتقای شأن و جایگاه معلمی است، که معلم در چرخه تعلیم و تربیت جایگاه خود را بشناسد و به آن باور داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ هزار حکم کارگزینی در استان زنجان برای معلمان صادر شده است، افرود: خوشبختانه در سطح استان میزان اشتمال همکاران در ۲ رتبه اول نسبت به سایر استان‌ها پایین تر و رتبه سوم نیز ۶ درصد بالای میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان ۳۰ درصد از معلمان نسبت به رتبه بندی خود اعتراض داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد رضایت ۷۰ درصدی دد بین معلمان بودیم که موظف هستیم ۳۰ درصد اعتراضات را به صورت ویژه بررسی کنیم که این ارزیابی ها نیز توسط کارشناسان بومی استان انجام خواهد پذیرفت.

موافقت اولیه ۴۶ رشته تحصیلی جدید در زنجان انجام شده است

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰، ۳۷ درصد دانش آموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل بودند افزود: در سال جاری این مقدار ۲ درصد افرایش داشته و تمایل تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها به ۳۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما این است که ۴۲ درصد دانش آموزان به هنرستان ها هدایت شوند، اظهار داشت: در سال جاری بروز رسانی رشته ها انجام شده است و ۴۶ رشته جدید در هنرستان ها موافقت اولیه صورت گرفته شده است و رشته های کم متقاضی حذف شده است تا طبق سیاست وزارت خانه با تجمیع رشته های فنی و کاردانش به سمت کیفی سازی برویم‌.

در خصوص عفاف و حجاب در مدارس بصورت ارشادی، تببینی و هدایتی ورود خواهیم کرد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پاسخ به خبرنگاران در خصوص الزامات عفاف و حجاب در مدارس استان بیان کرد: یک بیانه ۱۶ ماده ای در این خصوص توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است و ما نیز در این خصوص بصورت ارشادی، تببینی و هدایتی ورود خواهیم کرد.

۳۴۶ نیروی جدید معلم جذب آموزش و پرورش استان زنجان می‌شود

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری سلامت زنجان، در خصوص کمبود نیرو و جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: این اداره کل با توجه به اینکه با کمبود نیرو معلم مواجه است ولی نسبت به میانگین کشوری، بالای نرم کشوری است.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ نیروی معلم در مقطع ابتدایی، ۵۹۰ نفر نیروی معلم در مقطع متوسطه دوره اول، ۳۹۰ نفر متوسطه دوم و بیش از ۱۰۰ نفر نیروی معلم در سطح استان کمبود داریم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه در آزمون استخدامی اخیر آموزش وپرورش، یک هزار و ۹۸۳ نفر شرکت کننده از استان زنجان بودند، افزود: از این تعداد ۳۱۳ نفر شرکت کننده آقا و یک هزار و ۶۷۰ نفر شرکت کننده خانم بودند که پس از اعلام نتایج آزمون ۳۴۶ نفر معلم جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha