هدف دولت گسترش عدالت است/تاکید بر تحقق پیشرفت و ارتقاء سلامت در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر تحقق پیشرفت و ارتقاء سلامت در استان، گفت: هدف دولت گسترش عدالت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سید محمد موسوی میرزائی در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه همکاران حوزه بهداشت و درمان از آغاز انقلاب، دوران دفاع مقدس تا دوران اپیدمی کرونا و امروز همیشه کنار مردم و بیماران بوده‌اند و در این راه شهدای زیادی تقدیم شد گفت: اگرچه کرونا تهدید کننده حیات کارکنان حوزه بهداشت و درمان بود اما آنان هیچگاه خدمت را رها نکردند و تا پای جان به بیماران خدمات‌رسانی شد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم شریف و مستحق بهترین خدمات هستند، افزود: هدف دولت گسترش عدالت است و همه مدیران صف و ستادی باید تلاش کنند عدالت در توزیع امکانات رخ بدهد و پیشرفت در شهرستان‌هایی که عقب‌ماندگی داشته‌اند، باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: هیچ شهرستانی نباید از چرخه پیشرفت عقب بماند و در حیطه به کارگیری متخصصان، تجهیزات پزشکی و پرداخت مطالبات نیز رویکرد عدالت‌محور حاکم است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه هشت هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند و تلاش شده که همواره حق و حقوق آنان با عدالت رعایت شود.تاکید کرد: توزیع عادلانه و متوازن امکانات بهداشتی و درمانی در سراسر استان با سیر تندتر در شهرستان‌های دارای عقب‌ماندگی دنبال می‌شود و رویکرد دولت نیز همین است.

دکتر موسوی میرزائی اظهار داشت: در طی ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۱علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، ۱۱ ماه کارانه پرستاران پرداخت شد و تلاش کردیم مطالبات کارکنان بهداشت و درمان در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سخت‌ترین سال در تاریخ انقلاب اسلامی بود اظهار داشت: تحریم‌ها، محاصره اقتصادی دشمن و تلاش دشمن برای به آشوب کشاندن کشور موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم و نظام شد اما ملت ایران به جایگاه عالی خود خواهد رسید و امیدواریم بنا به شرایط بین‌المللی وضعیت اقتصادی بهتری برای مردم و کشور رقم بخورد.

رئیس دانشگاه اظهار داشت: سال گذشته مراجعات مکرر به مرکز کشور داشتیم تا آورده‌های خوبی برای استان کسب شود زیرا ارتقای سلامت موجب ایجاد امنیت می‌شود و امید است در این مسیر قدم‌های موثری برداریم.

دکتر موسوی میرزائی افزود: دین اسلام همواره به بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و عیادت از بیمار توصیه کرده است و باید قدردان نعمت سلامتی باشیم، دستگاه‌های زیادی در بخش سلامت همکاری دارند لذا سلامت یک مقوله بسیار بزرگ و فرادستگاهی است.

وی با اظهار اینکه افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی مردم از وظایف حوزه بهداشت و درمان است گفت:ساخت و سازهای بیمارستانی برای دولت‌ها هزینه‌های بسیار بالایی دارد و تجهیزات پزشکی نیز بار سنگینی بر دوش دولت است اما همواره تلاش شده نیاز مردم در این زمینه تامین شود.

دکتر موسوی با اشاره به همکاری بیمه‌ها با حوزه بهداشت و درمان در تکمیل چرخه سلامت مردم تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات بی شماری در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارایه شده است.

سخنرانی حجت الاسلام دکتر موسی آذرنیوند با محوریت ارج نهادن به خدمات مدافعان سلامت، دکتر فرشته اسدزاده مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با محوریت جوانی جمعیت و قدردانی از خدمات سلامت محور دانشگاه، ارائه گزارش عملکرد معاونت بهداشتی در یکسال اخیر از سوی دکتر مجید شایسته رئیس مرکز بهداشت استان و تجلیل از برترین های حوزه سلامت دانشگاهی و سازمان های همکار از دیگر بخش های این مراسم بود

گفتنی است برنامه‌های هفته سلامت از نهم تا پانزدهم اردیبهشت با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha