کد خبر: 198267
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴
کرونا هرگز تمام نخواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه کرونا همیشه وجود دارد و هرگز تمام نخواهد شد، گفت: افرادی که علائم دارند، مراقبت کنند تا این ویروس را به افراد دیگر مخصوصا افراد دارای بیماری زمینه ای منتقل نکنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد در گفتگو با شبکه پنج کرمان گفت: در حال حاضر با سویه جدیدی از کرونا مواجه هستیم که نسبت به دوره های قبل از شیب کندتر و قله کوتاهتری برخوردار است.

وی افزود: لذا در حال حاضر در شیب نزولی ابتلا به کرونا در استان کرمان هستیم و پنج شهر استان کرمان در وضعیت آبی و بقیه شهرها در ضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اما با وجود اینکه این سویه کرونا خطر کمتری دارد، بعضا افراد مسن و بیمارانی که بیماری زمینه ای خاص مانند سرطان دارند، نیاز به پیشگیری و مراقبت بیشتری دارند؛ چرا که اگر مبتلا شوند درمان آنان نیز به مراتب از سایر بیماران سخت تر است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: عمدتا بیماران جوانی که به این بیماری مبتلا می شوند؛ با علائم سرماخوردگی نظیر؛ بدن درد، کوفتگی و علائم گوارشی مراجعه می کنند و معمولا بین ۹۰ تا ۹۵ درصد بدون هیچ عارضه ای و به صورت گذرا درمان می شوند؛ حتی ممکن است به داروی خاصی هم احتیاج نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اما افراد جوان که هیچ علامتی ندارند؛ ممکن است ناقل بوده و این ویروس را به افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای منتقل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: کرونا همیشه وجود دارد و هرگز تمام نخواهد شد؛ لذا از افراد درخواست می کنیم؛ در صورت داشتن هرگونه علائمی نظیر: ضعف، بدن درد، گلودرد، بی حالی و علائم گوارشی حتما به پزشک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha